Bratislava 29. mája (TASR) - Celkom 62 súťažných posádok sa uplynulý víkend v Topoľčanoch predstavilo na motoristickej súťaží RALLY Tríbeč. Na štarte súťaž privítala kompletnú špičku slovenskej rally scény na čele s úradujúcim majstrom Jozefom Bérešom mladším, vedúcim jazdcom tohoročného šampionátu Grzegorzom Grzybom a domácim favoritom Jaroslavom Melichárkom.
Napriek výbornému finišu domáceho Jara Melichárka, ktorý zvíťazil v oboch klasických rýchlostných skúškach záverečnej sekcie, si nakoniec vedúcu pozíciu udržal Jozef Béreš junior. Pilot auta Fabia S2000 viedol od druhej rýchlostnej skúšky až do cieľa a vďaka plnému počtu bodov do tabuľky sa mu podarilo napraviť výpadok z predchádzajúcej rally v Prešove a zvíťaziť. „Najťažšia rýchlostná skúška bola tá prvá na Tríbči, ktorá mala 13,80 km. Počas celých pretekov sme nemali žiadne problémy. S výsledkom sme spokojní maximálne,“ povedal pre Školský servis TASR Jozef Béreš mladší. Jaro Melichárek si súťaž prehral predovšetkým nevýraznými výkonmi na mestskom okruhu. V cieli mu nakoniec chýbalo len 1,8 sekundy. Minuloročné víťazstvo tak neobhájil. Najrýchlejším zahraničným účastníkom sa stal Karel Trněný z Českej republiky.Foto: Patrik Gerši /TASR
Každý pretekár musel prejsť troma rýchlostnými skúškami, ktoré prešli trikrát. Spolu to je 86,10 km rýchlostných skúšok. „V príprave sme mali v pláne aj štvrtú, novú rýchlostnú skúšku, ale nepodarilo sa nám vybaviť potrebné povolenia a tak sme nemohli zaradiť túto rýchlostnú skúšku do programu rally. Zostali klasické rýchlostné skúšky Jankov Vŕšok a Tríbeč a mestský okruh v Topoľčanoch," hovorí Jiří Dokulil, tlačový tajomník. S organizáciu druhého ročníka Rally Tríbeč je spokojný aj samotný organizátor Peter Melichárek: „Preteky hodnotím za úspešné, pretože sa skončili bez vážnejších nehôd. Verím, že sa to aj divákom páčilo.“Konečný počet prihlásených síce celkom nepotvrdil pôvodné predpoklady, ktoré sa pohybovali okolo 70 až 80 vozidiel, kvantitu však tentoraz jednoznačne nahradila kvalita.Foto: Patrik Gerši /TASRMedzi 42 súťažiacimi prihlásenými do prvoligového majstrovstva Slovenska, nechýbali tri špičkové vozidlá najsilnejšej špecifikácie World Rally Car, štyri špeciály modernej kategórie Super 2000 ani tradičná svorka silných produkčných vozidiel značky Mitsubishi. Zostava 20 posádok, ktoré prejavili záujem o štart v Slovenskom Rally Poháre, sa skladá prevažne zo začínajúcich a menej solventných dvojíc, pre ktorých je seriál SRP dôležitým odrazovým mostíkom do ďalšej kariéry.
Štartové pole slovenskej „druhej ligy" spestrilo aj niekoľko zaujímavých historických vozidiel, ktoré patrili medzi špičku ešte v dobe, kedy bola Rally Tríbeč súčasťou federálneho majstrovstva.