Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 8. máj 2024Meniny má Ingrida
< sekcia

KONEČNÝ: Bez Facebooku sa nedajú robiť akcie, treba do neho investovať

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Filmové festivaly sú vyhľadávané aj prostredníctvom sociálnych sietí.

Bratislava 2. apríla (TASR) - Vyhľadávanou súčasťou sociálnych sietí sú aj filmové festivaly. Patria medzi ne aj tie slovenské, ktoré výdatne šíria svoj program aj cez internetovú komunikáciu s verejnosťou. "Sociálne siete sú špecifická platforma, ktorá ponúka pomerne veľkú voľnosť a ja sa snažím k tomu tak pristupovať. Nevyužívam len oficiálne materiály, ktorých ani nie je dosť, pretože na Facebooku treba postovať viac-menej denne, čím viac sa blíži akcia," povedal pre TASR Peter Gašparík, ktorý na sociálnych sieťach spravuje profily dvom slovenským filmovým podujatiam - semináru 4 živly a prehliadke Týždeň slovenského filmu, ktorý sa tento rok uskutoční od 11. do 17. apríla v bratislavskom Kine Lumiére.

"Okrem oficiálnych materiálov používame videá, ktoré sa minulý rok veľmi pekne šírili, máme pripravené gif obrázky, samozrejme, fotografie, tie veľmi fičia, pretože vizuálny obsah je základom sociálnych sietí," poznamenal Peter Gašparík. "Fanúšikov získavame jednak organicky - pribúdajú, keď sa niečo páči ich kamarátom, druhý spôsob sú platené príspevky. Investujeme do zobrazovania príspevku nejakú sumu, Facebook ho potom zobrazí na základe nejakého algoritmu tej skupine obyvateľstva, ktorú sme si nastavili, že by sa jej to malo zobraziť," vysvetlil. A na aké posty reagujú fanúšikovia filmových profilov najradšej? "Zaznelo to vo filme Kandidát - Věrící mají rádi obrázky... A užívatelia sociálnych sietí tiež, takže snažíme sa to stavať čo najviac vizuálne," hovorí Peter Gašparík s tým, že druhým "ťahákom" je humor. "Preto sme v Týždni slovenského filmu zvolili videospot - humornú vizuálnu záležitosť z tvorby Andreja Kolenčíka a Veroniky Kocourkovej," poukázal na vtipnú festivalovú upútavku s hercami Evou Pavlíkovou a Petrom Šimunom, na ktorú reaguje s uznaním väčšina návštevníkov profilu prehliadky. Momentálne sa pre nich pripravuje súťaž o vstupenky na slávnostné odovzdávanie národných filmových cien Slnko v sieti, ktoré sa uskutoční v rámci festivalu.

S komunitou na obľúbenej sociálnej sieti pracuje intenzívne aj piešťanský Cinematik. "Najväčší nátlak je niekoľko mesiacov pred festivalom. Počas roka sa snažíme dávať informácie našim fanúšikom o tom, či niečo chystáme, prípadne o tom, že sme dostali nejakú cenu, ako teraz cenu primátora," pochválil sa filmový kritik a spoluorganizátor Cinematiku Peter Konečný. Ako ďalej prezradil, prvé témy, ktoré prinesie aktuálny ročník festivalu, zverejňujú organizátori zhruba štyri mesiace pred podujatím.

"Používame na to fotografie aj videá. Momentálne Facebook veľmi dobre reaguje na videá, ktoré sú jeho vlastné. Čiže, čím viac videí vieme nahrať priamo pre Facebook, tým on lepšie s nimi vie hospodáriť v rámci zobrazovania sa jednotlivým fanúšikom," tvrdí Konečný. Fotografia podľa neho už nepatrí medzi najsledovanejšie príspevky. "Ukazuje sa, že video je budúcnosť a hlavne treba investovať do Facebooku, bez investícií sa to nedá robiť, pretože Facebook bez investovania zobrazuje asi iba pre tri až päť percent ľudí vo fanpage danú informáciu. Aby sme zasiahli tých ostatných, musíme do toho investovať," upozornil na tzv. boostovanie príspevkov - platenie za zobrazenie statusu istému počtu ľudí na sieti na určité obdobie. "Bez Facebooku sa momentálne nedá robiť žiadna akcia, ale treba do neho naozaj investovať, inak to nefunguje tak, ako to fungovalo pred pár rokmi," zdôraznil Peter Konečný.