Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia

Výročie trate Zvolen - Fiľakovo oslávia jazdou historických vlakov

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jozef Ďurník

Okrem zážitku z jazdy historickým vlakom fanúšikov poteší aj výstava historických železničných vozidiel v Rušňovom depe Zvolen.

Zvolen 3. augusta (TASR) - Zo Zvolena do Fiľakova a späť vypravia v sobotu 7. augusta špeciálne historické vlaky. Spanilé jazdy sa uskutočnia pri príležitosti 150. výročia otvorenia tejto trate.

Ako prvá vyrazí na trať 70-ročná Šľachtičná. Pod týmto názvom sa skrýva parný rušeň 475.196 s rokom výroby 1951. Vyrazí zo Zvolena, osobnej stanice, o 7.42 h a späť z Fiľakova odchádza o 11.18 h.

„Vo Fiľakove sme pre účastníkov jazdy pripravili komentovanú prehliadku hradu, ktorý je dominantou mesta. Pre všetkých cestujúcich bude po predložení cestovného lístka z mimoriadneho vlaku vstupné na hrad bezplatné," uviedol pre TASR Tomáš Krahulec z oblastnej organizácie cestovného ruchu Turistický Novohrad a Podpoľanie. Po prehliadke hradného múzea si návštevníci môžu vychutnať výhľad zo samého vrchu Bebekovej bašty a prechádzku po historických ruinách.

Ako druhý na koľajnice 150-ročnej trate vyrazí motorový rušeň T 678.0012 vyrobený v roku 1963, prezývaný tiež Pomaranč alebo Cénula. Vyštartuje zo zvolenskej osobnej stanice o 14.06 h a do Fiľakova dorazí o 16.00 h. Späť odchádza o 16.35 h a do Zvolena dorazí o 18.28 h.

"Pre priaznivcov vlakovej histórie bude vo Fiľakove po tejto jazde pripravená krátka prednáška o 150-ročnej histórii trate Zvolen – Fiľakovo," uviedol pre TASR riaditeľ Železničného múzea SR Michal Tunega.

Okrem zážitku z jazdy historickým vlakom fanúšikov poteší aj výstava historických železničných vozidiel v Rušňovom depe Zvolen v čase od 9.00 do 19.00 h.

Plán vybudovať železničnú trať medzi Zvolenom a Fiľakovom sledoval niekoľko cieľov. V prvom rade umožniť prepravu uhlia zo Šalgotarjánu a zásobovať tak uhorské priemyselné podniky, zároveň sprístupniť stredoslovenskú banícku oblasť s možným napojením na Košicko–bohumínsku železnicu.