Martin / Bratislava 19. októbra (OTS) - Táto služba sa volá Knihovrátok a okrem iného je jedinečná tým, že zákazníci získajú peniaze v podobe poukážky na ďalší nákup a nemusia čakať, kým si ich knižku kúpi iný zákazník.
Martinus pred niekoľkými hodinami na adrese
www.martinus.sk/knihovratok spustil službu Knihovrátok. Už názov napovedá o jej podstate –
umožňuje zákazníkom pohodlne ponúknuť na odkúpenie knižky, o ktoré by mohli mať záujem iní čitatelia. Služba nemá ambíciu konkurovať antikvariátom, zameriava sa hlavne na novšie tituly a svoju úlohu zohráva aj stav, v akom sa knižka nachádza. Martinus totiž (aj na rozdiel od obdobných zahraničných služieb)
knižný titul priamo vykupuje a po potvrdení jeho prijatia posiela protihodnotu v podobe nákupnej poukážky platnej v sieti Martinusu. Predávajúci tak nemusí čakať, kým si knižku kúpi niekto ďalší.
„
Reagujeme na hlavný dôvod, prečo sa niektorí zákazníci zdráhajú vybrať si nové príbehy,“ uvádza
Michal Brat, brand manažér Martinusu.
„Z našich prieskumov vyplýva, že mnohí čitatelia skrátka nemajú ďalšie miesto v knižnici a nevedia, ako by mohli využiť prečítané aj neprečítané knihy, ktoré si v nej zhromaždili. Teraz im ponúkame riešenie, nájdeme pre ich knihy nových záujemcov. Tí budú mať možnosť kúpiť si v Martinuse aj knihy označené ako čítané.“
Zdroj foto: Martinus / Foto skladu Martinus
Hoci na pozadí proces výkupu umožnila prepracovaná umelá inteligencia, návštevníka na stránke
www.martinus.sk/knihovratok čakajú len tri jednoduché kroky. V prvom z nich zistí, či je o knihy, ktoré sa chystá ponúknuť, záujem medzi zákazníkmi Martinusu.
Najväčšiu šancu majú v tomto momente tituly v dobrom stave vydané od roku 2005. V takom prípade systém ponúkne zákazníkom výkupnú sumu a môžu prejsť k druhému kroku – poslaniu kníh do Martinusu. Na výber majú z niekoľkých možností, od zaslania poštou, cez využitie Packety (Zásielkovne), až po osobné odovzdanie v niektorom z kníhkupectiev Martinus po celom Slovensku. Tretí krok je prijatie a kontrola stavu knižiek v centrále kníhkupectva, po ktorých zamestnanci Martinusu pošlú e-mailom zákazníkovi kód s nákupnou poukážkou v hodnote vykúpených kníh.
Prvé myšlienky o službe podobnej Knihovrátku v Martinuse rástli už niekoľko rokov. Ale až po dlhom vývoji a testovaní nadišla chvíľa predstaviť výsledok všetkým zákazníkom. „
Ešte nedávno by tento nápad zrejme patril do kategórie sci-fi,“ dodáva na záver Michal Brat.
„Teraz aj vďaka novým nápadom a technológiám budeme opäť o niečo lepšie napĺňať náš hlavný cieľ – spájať ľudí s knihami, aby v sebe rozvíjali to dobré.“
O Martinuse
Martinus vznikol v roku 1990 ako malé martinské kníhkupectvo. Tento rok oslavuje 20. výročie spustenia e-shopu na stránke
www.martinus.sk, otvorenie svojho 15. kamenného kníhkupectva a presťahovanie do novej centrály v bývalých priestoroch ZŤS Martin.
Martinus je sedemnásobným Absolútnym víťazom ankety Mastercard Obchodník roka a trojnásobným držiteľom ceny Najobľúbenejšia značka roka na Slovensku v prieskume KPMG.