Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 8. máj 2024Meniny má Ingrida
< sekcia Koronavírus

Prieskum: Nový koronavírus mení aj mediálne správanie ľudí

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií.

Bratislava 18. marca (TASR) - Opatrenia nariadené vládou SR pre boj s novým koronavírusom sa podpisujú aj na konzumácii médií. Vo všeobecnosti médiám ľudia venujú viac pozornosti, a to najmä v prípade spravodajských kanálov. Vyplýva to z dát projektu adMeter prieskumnej agentúry Median SK na vzorke 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov.

Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií. "Z priemerne strávených šesť a pol hodiny pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne," uvádza správa z prieskumu. V nedeľu 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.

V nedeľu podľa prieskumu narástla sledovanosť televízie na necelých päť hodín v porovnaní s bežnými troma hodinami a 20 minútami denne. Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený a čas strávený s internetom v posledných dňoch minulého týždňa kolísal okolo obvyklej hodnoty dve hodiny denne. "S mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny," doplnila prieskumná agentúra.

Maximá sledovanosti s výnimkou volebného víkendu (29. 2. a 1. 3.) dosiahli na konci minulého týždňa televízie Markíza, TV Joj, Jednotka aj TA3. "V nedeľu zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a TA3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízie Markíza a TV Joj," tvrdí Median SK.

Podľa očakávaní narástla predovšetkým sledovanosť večerného spravodajstva všetkých hlavných TV staníc. Najväčšie nárasty podľa prieskumu zaznamenali TA3 a Jednotka.

Z výsledkov vyplýva, že Slováci posledný víkend trávili rovnako viac času aj na weboch Facebook a Youtube, a to v priemere takmer 35 minút denne na Facebooku a viac ako 20 minút na Youtube. Narástol tiež čas, ktorý slovenská populácia trávila četovaním cez internet.

"Nárast stráveného času pozorujeme aj v prípade spravodajských webov. Najväčší nárast zaznamenali sme.sk a dennikn.sk. V nedeľu narástol dvojnásobne čas strávený v prípade sme.sk a trojnásobne v prípade dennikn.sk, v porovnaní s bežnými hodnotami," doplnila prieskumná agentúra.