< sekcia Košický kraj

Rekonštrukcia električkových tratí k 31.7. nie je podľa Rašiho reálna

Ustanovujúce rokovanie Mestského zastupiteľstva mesta Košice. Na snímke novozvolený primátor Košíc Richard Raši s insígniami po zložení sľubu. Foto: TASR/František Iván

Ukončenie rekonštrukcie električkových tratí v Košiciach v projekte Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) v termíne do 31. júla nevyzerá byť podľa primátora Richarda Rašiho reálne.

Košice 28. apríla (TASR) – Ukončenie rekonštrukcie električkových tratí v Košiciach v projekte Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) v termíne do 31. júla nevyzerá byť podľa primátora Richarda Rašiho reálne. "Ani mne sa nezdá, že ten termín by mohol byť dosiahnuteľný, lebo štádium rozpracovanosti električkových tratí je pomerne výrazné, ale zďaleka nie také, aby sa to stihlo do 31. júla," uviedol v pondelok (27.4.) na rokovaní Mestského zastupiteľstva (MsZ).

Zároveň konštatoval, že so zhotoviteľom stavby je stále platná zmluva s týmto termínom a o inom čase dokončenia preto nemožno zatiaľ hovoriť. "Ja nemôžem povedať, že to bude 31. augusta alebo 30. septembra z dvoch dôvodov. Prvý je, že neviem zhodnotiť technický stav stavby, aj keď si môžem o tom myslieť to, čo si asi myslí väčšina Košičanov. Druhá vec – jediný dôvod na komunikovanie iného termínu je žiadosť zhotoviteľa a súhlas riadiaceho orgánu, v tomto prípade ministerstva dopravy," konštatoval Raši.

V najbližších dňoch sa podľa neho uskutoční pravidelná kontrola ministerstva dopravy, ktoré bude môcť posunúť termín rekonštrukcie. Vysvetlil, že v priebehu prác sa v zemi neraz objavia rôzne potrubia či káble, ktoré by tam podľa projektovej dokumentácie nemali byť, čo celú stavbu brzdí. "Verím, že po najbližšej kontrole, keď sa zhodnotia všetky objektívne skutočnosti, sa určí definitívny termín, kedy by mohla byť prvá časť rekonštrukcie, teda IKD, dokončená," povedal.

V súvislosti s rozkopaním ulíc v meste a rôznymi obmedzeniami primátor poprosil všetkých o trpezlivosť. Zdôraznil, že ak by nedošlo k rekonštrukcii električkových tratí, musela by byť v budúcnosti električková doprava z bezpečnostných dôvodov odstavená. "Verím, že napriek tomu, ako sa to pomaly rozbehlo, tak sa všetko stihne dokončiť tak, aby sme mohli čerpať financie a bolo to celé preplatené z financií EÚ," dodal.

Projekt IKD od Námestia Maratónu mieru po Staničné námestie realizuje v cene takmer 40 miliónov eur skupina zhotoviteľov DÚHA – ZUE. V máji začnú práce na ďalšom projekte z eurofondov, a to je modernizácia električkových uzlov v cene takmer 20 miliónov eur, ktorú robí spoločnosť Eurovia-SK, a. s., termín dokončenia je koniec októbra. Premávka električiek v plnom rozsahu bude možná až po skončení oboch stavieb.