< sekcia Kultúra

Festival New Generation-Day_FM chce spojiť mladú generáciu

Prednosťou jednodňového multižánrového podujatia bude žánrová rôznorodosť a možnosť vyniknúť práve mladým kapelám.

Bratislava 7. novembra (TASR) – Spojiť mladú generáciu prostredníctvom kultúry, hudby a zábavy je cieľom festivalu New Generation – Day_FM, ktorý sa v slovenskej metropole prvýkrát uskutoční už túto sobotu 10. novembra.

Prednosťou tohto jednodňového multižánrového podujatia bude žánrová rôznorodosť a možnosť vyniknúť práve mladým talentovaným kapelám, o ktorých kvalitách sa návštevníci presvedčia v troch bratislavských kluboch – MMC, KC Dunaj a Ateliér Babylon. Súčasťou akcie bude aj hudobný program v Chillout & Culture Bare Hopkirk. Jedna spoločná vstupenka do všetkých klubov tak umožní návštevníkom vytvoriť si vlastný hudobný program bez žánrového obmedzenia.

Program v KC Dunaj začína stand-up komédia Jána Gorduliča Silné reči, po ňom to budú skupiny King Shaolin, Mike Lark / Dynamo Team, B-Complex a DJ Matis. V Ateliéri Babylon sa predstavia skupiny Unisex, In Vivo, Fuera Fondo, The Lovely Pimps a Medial Banana.

Treťou scénou je MMC (Majestic Music Club), kde sa predstavia The Bright Eye, Goodbye Lenin, mladá talianska kapela Phinx, Bruno Benetton a The Uniques. Na vedľajšej Hopkirk Chill Out zóne vystúpia Toni Granko a DJ Verbal. Sprievodným podujatím je výstava "Zmeň čo môžeš zmeniť" v rozhlasovej pyramíde.

"Sám som bývalý hudobník, hral som v kapele Isabelle, manažoval nás Martin Sarvaš, potom nás zobral pod krídla Zväz autorov a interpretov. V tom čas sme boli "new generation". Keď po 20 rokoch prišli chlapci, ktorí urobili cover verziu nášho úspešného hitu Je ti málo, prišli s projektom Bruno Benetton, tak sme ich podporili. Potom prišli s tým, že by chceli väčší koncert. Tak som povedal dobre, chcete väčší koncert, urobíme festival a budete ho udržovať tak, aby sme celý rok mohli na tom pracovať, aby ste sa zviditeľnili. Tak sme tu, v sobotu je festival a dúfam, že príde veľa ľudí," povedal pre TASR na dnešnom stretnutí s médiami Peter Čapkovič, konateľ agentúry CCL, ktorá je organizátorom festivalu.

"Snažím sa sledovať slovenskú alternatívnu scénu, keďže aj sám hrám v kapele. Mám na sociálnej sieti skupinu 'slovenské videoklipy', kde sa snažím prezentovať práve tieto mladé kapely. Mám známych aj z iných alternatívnych festivalov, tak som si vedel aj sám spraviť program, kde sme potom doplnili aj headlinerov alternatívnej scény, ako sú B-Complex či Medial Banana," doplnil Michal Novák, ktorý zostavoval program festivalu.

Bratislavský jednodňový festival New Generation – Day_FM o sebe dával vedieť aj trochu netradičným spôsobom. V spolupráci s ushy.te prebehlo v pondelok 5. novembra fotografovanie náhodných okoloidúcich, pričom sa ľudia mohli dozvedieť viac informácií o tejto akcii. Odfotografovaní ľudia sa tak zároveň zapojili do súťaže a deň pred akciou budú zverejnení piati výhercovia. Účastníkov súťaže fotografoval mladý talentovaný študent VŠMU Nick Kollar. Jedným z mediálnych partnerov je aj internetový portál teraz.sk.