Quantcast
< sekcia Kultúra

Film: Reklamnú kampaň pre festival vygenerovala umelá inteligencia

Ilustračná fotografia. Foto: TERAZ.sk

Séria vygenerovaných festivalových plagátov, spotov a postov zobrazuje emócie, ktoré prežívajú návštevníci festivalu sediaci v kinosálach.

Bratislava 16. augusta (TASR) - Prvá reklamná kampaň na Slovensku vygenerovaná umelou inteligenciou pozýva divákov na filmový festival Cinematik. Organizátori festivalu informujú, že vizuál vytvorila umelá inteligencia za necelých 20 sekúnd. Séria vygenerovaných festivalových plagátov, spotov a postov zobrazuje emócie, ktoré prežívajú návštevníci festivalu sediaci v kinosálach.

"Zdanlivo jednoduché vizuály sú na druhý pohľad trochu zvláštne, miestami až desivé. Keď nám ich agentúra prezentovala, trochu nás zaskočili. Ale v dobrom. Aj festivalové filmy sa často hrajú s diváckymi očakávaniami a končia inak, ako sa zdalo na začiatku," komentoval kampaň Peter Konečný, člen programovej rady Cinematiku.

Reklamná agentúra uvádza, že na odprezentovanie festivalu, ktorý je rovnako ako filmy o emóciách a ich prežívaní, využila niečo, čo emócie nikdy nezažije. Vizuály vygeneroval OpenAI DALL·E 2 - nový systém umelej inteligencie, ktorý dokáže vytvárať realistické alebo štylizované obrázky na základe opisu zadaného v prirodzenom jazyku. Dokáže kombinovať rôzne koncepty, atribúty a štýly.

"Pri experimentovaní s Dall-e nás nadchlo, že umelá inteligencia, ktorá dokáže vytvárať dokonalé obrázky štrikovaných zvieratiek, dizajnérskych stoličiek, či historických fotografií jazdcov na T-Rexovi, má problém s verným vizualizovaním obyčajných emócií," dodáva k procesu tvorby kampane Marek Szold z agentúry dotcom advertising.

Medzinárodný filmový festival Cinematik v Piešťanoch sa uskutoční od 13. do 18. septembra. Premietne viac ako stovku celovečerných a krátkych filmov. Chýbať nebudú filmové súťaže, očakávané premiéry, slovenskí a zahraniční hostia.