Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Kultúra

Kniha Žofia Bosniaková uspela v súťaži Klubu fotopublicistov SSN

Žofia Bosniaková Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Knihu Žofia Bosniaková s podtitulom Veľká kniha o žene viery a lásky vydal minulý rok ŽSK v spolupráci s Maticou slovenskou, Považským múzeom v Žiline a Kysuckým múzeom v Čadci v náklade 2500 kusov.

Žilina 5. mája (TASR) – Kniha Žofia Bosniaková zvíťazila v 13. ročníku súťaže Najkrajšia kniha a propagačný materiál o Slovensku za rok 2019 v kategórii knihy o kraji. Súťaž organizuje Klub fotopublicistov Slovenského syndikátu novinárov (SSN). TASR o tom informovala hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Martina Remencová.

Ako doplnila, knihu Žofia Bosniaková s podtitulom Veľká kniha o žene viery a lásky vydal minulý rok ŽSK v spolupráci s Maticou slovenskou, Považským múzeom v Žiline a Kysuckým múzeom v Čadci v náklade 2500 kusov. "Kniha sa pripravovala necelý rok, avšak jednotliví autori kapitol sa tejto téme venujú aj niekoľko rokov. Takže štúdium prameňov a príprava podkladov k textom, fotografiám trvalo oveľa dlhšie. Získané ocenenie je poďakovaním všetkým, ktorí sa akýmkoľvek spôsobom podieľali na jej príprave, vydaní či distribúcii. Veľmi si to vážime," povedal riaditeľ odboru kultúry Úradu ŽSK Martin Hromada.

V 13 kapitolách knihy sa čitatelia dozvedia zaujímavosti zo života Žofie, o hrade Strečno, ale aj o jej osobe v literatúre a výtvarnom umení. Do života ju uviedli vlani v septembri typickými "bosniakmi" na strečnianskom hrade v hradnej kaplnke, kde sa nachádza krypta, v ktorej sa po 45 rokoch od smrti našlo grófkine takmer neporušené telo, uviedla hovorkyňa ŽSK.

"Už dnes uvažujeme nad tvorbou ďalších publikácií. Určite na tému modrotlače, ktorá má v našom kraji nezastupiteľnú tradíciu a je súčasťou kultúrneho dedičstva UNESCO, ale aj tému úzkorozchodných a lesných železníc. Každá z nich má príbeh na osobitnú knihu," dodal Hromada.

Úspech zožala aj séria propagačných materiálov z dielne Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Žilinský turistický kraj, ktoré si odniesli prvenstvo v oblasti propagačné materiály – kraj a región. "Tvorbe propagačných materiálov sa venujeme už ôsmy rok a snažíme sa návštevníkom a obyvateľom Žilinského kraja ponúknuť niečo novšie, krajšie a modernejšie. Vždy jednoduchou a zrozumiteľnou formou predstaviť kraj ako top destináciu, dostať ľudí von do prírody, na turistiku, bicykel, podčiarknuť našu unikátnosť, zamerať sa na poznávanie histórie, kultúry a tiež ochutnať našu gastronómiu," priblížila riaditeľka KOCR Žilinský turistický kraj Iveta Chabadová.

KOCR vydáva propagačné materiály zväčša tematicky zamerané pre určité cieľové skupiny. Tak boli vydané aj víťazné publikácie o cyklovýletoch a turistických trasách v Žilinskom kraji, o najznámejších rozhľadniach, brožúra Dobre vedieť, lepšie vidieť je pozvánkou na najzaujímavejšie miesta v Žilinskom kraji. "Tento rok pripravujeme materiál pre rodiny s deťmi. Bude slúžiť ako pomôcka pri organizovaní výletov pre celú rodinu, pobyte v prírode s dôrazom na ekologické správanie, poznávaní svojho okolia a zároveň bude mať aj edukatívny charakter," uzavrela Chabadová.