Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Kultúra

Slovenské deti si vo Wiener Konzerthaus vypočul aj rakúsky prezident

Na archívnej snímke Alexander Van der Bellen Foto: TASR/AP

Šnúra výročných koncertov vzdelávacieho programu, v ktorom spolupracujú deti z rôznych etník, sociálnych skupín, konfesií s deťmi z väčšinovej spoločnosti, bude pokračovať v máji.

Bratislava 15. marca (TASR) – Na výročnom koncerte medzinárodného programu Superar, ktorý cez hudobné vzdelávanie pomáha deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia, spievali aj deti zo Slovenska. Na podujatí, ktoré sa uskutočnilo v pondelok (13. 3.) v hlavnej sále Wiener Koncertzaus, sa predstavilo takmer 500 detí. Medzi nimi aj 25 žiakov z Detvy pod vedením Oľgy Bystrianskej, finalistky aktuálneho ročníka ceny Učiteľ Slovenska. TASR o tom informovala Martina Novotová zo Superar Slovakia.

Spresnila, že deti, ktoré sa predstavili na koncerte, pochádzajú z rozmanitých sociálnych skupín a etník, hovoria 29 materinskými jazykmi a vyznávajú 11 rôznych náboženských konfesií. "Spoločne v rôznych jazykoch vyslali prostredníctvom hudby mierové posolstvo. Jedným z nich bola aj slovenčina – zaznela v podobe piesne Eugena Suchoňa," dodala Novotová.

Koncert si vypočul aj rakúsky prezident, ktorý je dlhodobým podporovateľom medzinárodného programu. "Spevácky zbor Superar s deťmi z Rakúska a Slovenska je pekným príkladom spájajúcej sily hudby. Iniciatíva Superar, ktorá umožňuje aj deťom zo sociálne znevýhodnených rodín získať hudobné vzdelanie, nám tým zároveň pripomína, že v Európe nesmie nikto zostať sám," uviedol prezident Rakúskej republiky Alexander Van der Bellen.

Šnúra výročných koncertov vzdelávacieho programu, v ktorom spolupracujú deti z rôznych etník, sociálnych skupín, konfesií s deťmi z väčšinovej spoločnosti, bude pokračovať v máji. Deti z Rakúska, Maďarska a Slovenska vystúpia spolu s hudobníkmi zo Slovenskej filharmónie v Bratislave, v Detve a na festivale Sziget v Budapešti.