Vernisážový maratón bude pokračovať dnes otvorením ďalších šiestich výstav.
Autor TASR
Bratislava 26. júna (TASR) – Šesť výstav jubilejného 20. ročníka letného výtvarného projektu Socha a objekt už sprístupnili verejnosti. Organizátori ich vo štvrtok (25.6.) slávnostne otvorili v rôznych bratislavských priestoroch.
V Poľskom inštitúte predstavuje Lukasz Cendrowski (1983) na výstave Socha s vysokým leskom na čistých plochách čierne a biele priestorové dizajnérske diela z akrylátu, nerezu a iného materiálu. Aj Rakúske kultúrne fórum prezentuje tvorbu svojho krajana. Je ním umelec, pedagóg a organizátor výtvarných podujatí Josef Linschinger (1945). Jeho diela možno zaradiť do konštruktívne konkrétneho umenia a vizuálnej koncepčnej poézie. Názov expozície Čísla a farby evokuje tematiku obrazov z cyklu Sudoku a objektov z drevených a plastových čiernych či priesvitných písmen.
V tomto medzinárodnom projekte Taliansko zastupuje konceptuálny umelec Carlo Bernardini (1966). Od roku 1996 experimentuje s optickým vláknom, ktorým pretvára priestor meniaci sa od uhla pohľadu. Jeho svetelný dizajn možno vidieť v tmavej miestnosti na treťom poschodí Múzea Milana Dobeša, kde desiatky metrov svietiacich vláken pretínajú nielen výstavný priestor, ale aj štyri montované steny.
Súčasná maďarská geometrická abstrakcia je na výstave KOMA v Mirbachovom paláci. Jej kurátorka Zsuzsa Dárdai vybrala diela od 13 autorov. Sedem z nich na vernisáži spievalo spolu s návštevníkmi maďarskú ľudovú pieseň Komatál. Na prízemí paláca sú závesné a priestorové diela z dreva, bronzu, preglejky, vápenca, hliníka, granitu alebo skla.
Galériu Z zaplnil svojimi dielami nemecký výtvarník Reinhard Roy. Takmer dvojmetrové biele objekty kruhového, valcového a kužeľového tvaru dopĺňajú závesné veľkorozmerné papierové elipsové objekty a modré akrylové geometrické obrazy.
Veľkú národnú prezentáciu má Holandsko v galérii Umelka, kde na výstave Reductive.NL sa podieľa vyše 30 autorov. Ich vekové rozpätie potvrdzuje podnázov expozície: Štyri generácie holandského geometricko-abstraktného umenia. Návštevníkov v strede vstupného priestoru "víta" veľký kvet z nerezovej ocele. Pestrosť a tematiku obrazov a objektov potvrdzuje aj použitý materiál - od plastu, cez žulu, transparentnú živicu, polyester, akrylát, drevo až po 3D tlač.
Vernisážový maratón bude pokračovať dnes otvorením ďalších šiestich výstav. Podľa hlavného organizátora tohto tradičného podujatia v rámci bratislavského Kultúrneho leta Viktora Hulíka je jubilejný ročník rekordný účasťou umelcov i počtom výstavných priestorov v podobe 12 galérií a expozíciou veľkorozmerných diel v Grasalkovičovej záhrade.
"Rekordná je aj osobná prítomnosť zahraničných umelcov. Z USA prišli štyria vystavujúci autori, z Holandska deväť, z Maďarska sedem, je tu Nemec, Talian, Rakúšan. Chcú sa nielen stretnúť, ale aj vidieť tvorbu iných. Som prekvapený malým záujmom domácich sochárov o vernisáže. Je to veľmi vhodná príležitosť na nadviazanie nových kontaktov spolupráce," uviedol pre TASR Hulík.
V Poľskom inštitúte predstavuje Lukasz Cendrowski (1983) na výstave Socha s vysokým leskom na čistých plochách čierne a biele priestorové dizajnérske diela z akrylátu, nerezu a iného materiálu. Aj Rakúske kultúrne fórum prezentuje tvorbu svojho krajana. Je ním umelec, pedagóg a organizátor výtvarných podujatí Josef Linschinger (1945). Jeho diela možno zaradiť do konštruktívne konkrétneho umenia a vizuálnej koncepčnej poézie. Názov expozície Čísla a farby evokuje tematiku obrazov z cyklu Sudoku a objektov z drevených a plastových čiernych či priesvitných písmen.
V tomto medzinárodnom projekte Taliansko zastupuje konceptuálny umelec Carlo Bernardini (1966). Od roku 1996 experimentuje s optickým vláknom, ktorým pretvára priestor meniaci sa od uhla pohľadu. Jeho svetelný dizajn možno vidieť v tmavej miestnosti na treťom poschodí Múzea Milana Dobeša, kde desiatky metrov svietiacich vláken pretínajú nielen výstavný priestor, ale aj štyri montované steny.
Súčasná maďarská geometrická abstrakcia je na výstave KOMA v Mirbachovom paláci. Jej kurátorka Zsuzsa Dárdai vybrala diela od 13 autorov. Sedem z nich na vernisáži spievalo spolu s návštevníkmi maďarskú ľudovú pieseň Komatál. Na prízemí paláca sú závesné a priestorové diela z dreva, bronzu, preglejky, vápenca, hliníka, granitu alebo skla.
Galériu Z zaplnil svojimi dielami nemecký výtvarník Reinhard Roy. Takmer dvojmetrové biele objekty kruhového, valcového a kužeľového tvaru dopĺňajú závesné veľkorozmerné papierové elipsové objekty a modré akrylové geometrické obrazy.
Veľkú národnú prezentáciu má Holandsko v galérii Umelka, kde na výstave Reductive.NL sa podieľa vyše 30 autorov. Ich vekové rozpätie potvrdzuje podnázov expozície: Štyri generácie holandského geometricko-abstraktného umenia. Návštevníkov v strede vstupného priestoru "víta" veľký kvet z nerezovej ocele. Pestrosť a tematiku obrazov a objektov potvrdzuje aj použitý materiál - od plastu, cez žulu, transparentnú živicu, polyester, akrylát, drevo až po 3D tlač.
Vernisážový maratón bude pokračovať dnes otvorením ďalších šiestich výstav. Podľa hlavného organizátora tohto tradičného podujatia v rámci bratislavského Kultúrneho leta Viktora Hulíka je jubilejný ročník rekordný účasťou umelcov i počtom výstavných priestorov v podobe 12 galérií a expozíciou veľkorozmerných diel v Grasalkovičovej záhrade.
"Rekordná je aj osobná prítomnosť zahraničných umelcov. Z USA prišli štyria vystavujúci autori, z Holandska deväť, z Maďarska sedem, je tu Nemec, Talian, Rakúšan. Chcú sa nielen stretnúť, ale aj vidieť tvorbu iných. Som prekvapený malým záujmom domácich sochárov o vernisáže. Je to veľmi vhodná príležitosť na nadviazanie nových kontaktov spolupráce," uviedol pre TASR Hulík.