Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Magazín

Ako navrhnúť reklamný plagát

Ilustračné foto Foto: Mumemories / Shutterstock.com

Reklamný plagát má veľký význam predovšetkým ako jedna z mnohých offline marketingových stratégií. Offline reklama sa uskutočňuje tradičným spôsobom v rámci klasických médií ako je televízia, rozhlas alebo billboardy, či letáky.

Bratislava 19. augusta (OTS) - Oproti online reklame nemá úplne striktne vyčlenené cielenie, no napriek tomu má aj v dnešnom digitálnom svete veľký význam. Aké sú výhody plagátu ako offline reklamy a ako si môžete navrhnúť aj Vy ten svoj?

Plagát ako výhodná forma offline reklamy
Najväčšou výhodou reklamy vo forme plagátu je jej hmatateľnosť. S takýmito plagátmi má potenciálny zákazník priamo kontakt – ešte omnoho výraznejší je takýto kontakt v prípade vizitiek, či letákov. Podľa niektorých štúdií majú tlačené reklamy aj omnoho väčší efekt na produkciu mozgovej aktivity a teda aj podporu budúceho nákupného správania. Veľký význam má aj široké spektrum oslovenia potenciálnych zákazníkov.

Plagáty môžu osloviť kohokoľvek vzhľadom na zónu, kde daný plagát umiestnite. Cielenie nie je na úzku skupinu, ale prakticky na všetkých ľudí a tak sa môže stať, že oslovíte aj nové skupiny. Rovnako nie je možné takúto reklamu preskočiť, či blokovať a odignorovať. Preskrolovanie online reklamy je dnes najčastejším dôvodom jej neúspechu. V offline svete takáto forma filtrácie obsahu nefunguje a často Vám znenie plagátu môže aj podvedome zostať v hlave.

Výhodou plagátov je aj to, že Vám pomáhajú budovať povedomie zákazníkov o vašej značke. Veľmi dôležité je byť na očiach a v tom je najlepšia práve kombinácia online a offline marketingových stratégií. Takáto kombinácia je perfektná, pretože keď prostredníctvom online reklamy správne cielite, offline reklama je ideálnou bodkou na získanie nového zákazníka. Offline reklama vo forme plagátu predstavuje aj široké spektrum možností a umožňuje vytvoriť vždy nový a unikátny projekt. Ako si teda vytvoriť reklamný plagát na mieru?

Základné súčasti reklamného plagátu
Reklamný plagát je skvelou voľbou napríklad pre zasiahnutie lokálnych ľudí, ktorí by mohli mať záujem o lokálne produkty, či služby. Viete ho totiž umiestniť na frekventovanej ploche a tak získať veľké množstvo potenciálnych „videní“. Offline reklama vo forme plagátu je navyše skvelou voľbou, pretože sa na nej môžete kreatívne vyšantiť a vytvoriť úplne nový a nápaditý reklamný prvok.

Základom návrhu každého úspešného reklamného plagátu je minimum textu. Text by mal obsahovať len podstatné informácie v čo najstručnejšej forme. Najdôležitejší na samotnom vzhľade je vizuál. Grafické stvárnenie púta pozornosť a úlohou textu je len predať základné informácie. Takéto plagáty sú najúspešnejšie. Ako ale vytvoriť úspešnú grafiku?

Ako si navrhnúť vlastný reklamný plagát?
Čo sa týka samotnej grafiky a grafického návrhu, podstatné je ladiť vzhľad so samotnou správou. Správa by mala byť dobre čitateľná už z veľkej diaľky a rovnako je dobré pokiaľ je chytľavá, má pútavý názov alebo je ľahko zapamätateľná. Medzi najlepšie prvky, ktoré môžete na váš poster aplikovať patrí hra s kontrastom. Kontrastné prvky prinášajú bežnému plagátu omnoho viac pozornosti a záujmu.

V tomto prípade môže byť skvelou voľbou výrazné pozadie, ale nemusíte báť aj kombinácie výrazných farieb. Vždy však treba zachovať pravidlo, že text musí byť dobre čitateľný a to je pri výbere farieb dôležité kritérium. Pri voľbe pozadia a samotnej grafiky zohráva úlohu aj miesto umiestnenia. Môžete plagát ladiť s okolitým prostredím alebo naopak kompletne zabezpečiť jeho kontrastné sfarbenie a tým ho zdôrazniť. Podstatnú úlohu má aj typografia, ktorú na konkrétny plagát zvolíte. Písmo by malo súladiť s grafikou a rovnako súznieť s prostredím umiestnenia a obsahom. Môžete sa hrať s veľkosťou farbou a ďalšími parametrami pre docielenie ideálneho efektu.

Častou chybou pri realizácii reklamného plagátu je preplnenosť. Na plagát sa dáva veľa textu a každý priestor musí obsahovať grafiku alebo informáciu. Práve naopak však voľné miesta majú veľký význam a dokonca prinášajú omnoho estetickejší výsledok. Pri preplnenom plagáte ľudia často nedokážu všetky informácie pobrať a tak to môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Chytľavé heslá a základné informácie s príjemnou kontrastnou grafikou sú preto omnoho prijateľnejšou voľbou.