Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Magazín

Asteroid, ktorý v roku 2032 preletí popri Zemi, nebude nebezpečný

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Asteroid s názvom 2013 TV-135 vedci objavili 8. októbra, takmer mesiac po tom, ako preletel popri Zemi vo vzdialenosti približne 6,7 milióna kilometrov.

Washington 19. októbra (TASR) - Obrovský asteroid, ktorý v septembri bez povšimnutia preletel okolo Zeme, pravdepodobne nebude predstavovať žiadne nebezpečenstvo, keď sa o 19 rokov vráti k našej planéte v ešte väčšej blízkosti. Informoval o tom v piatok americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA).

Donald Yeomans, manažér programu NASA pre objekty blízke Zemi, uviedol, že šanca zrážky 400-metrového asteroidu so Zemou 26. augusta 2032 je iba 1:48.000.

Asteroid s názvom 2013 TV-135 vedci objavili 8. októbra, takmer mesiac po tom, ako preletel popri Zemi vo vzdialenosti približne 6,7 milióna kilometrov, pripomína agentúra AP.

Teraz, keď majú astronómovia lepšie možnosti na pozorovanie a stopovanie vesmírneho telesa, pravdepodobne čoskoro prídu s výpočtami, ktoré celkom vylúčia možnosť jeho zrážky so Zemou, dodal Yeomans.

Napriek tomu, že má asteroid veľké rozmery, je stále výrazne menší ako asteroid, ktorého náraz do Zeme pravdepodobne spôsobil vyhynutie dinosaurov. NASA zverejnila posudok o vesmírnom telese v reakcii na správy niekoľkých médií, dopĺňa AP.