< sekcia Magazín

Čokoládovňa Mondelēz v Bratislave oslavuje 125 rokov

Čokoládovňa Mondelēz v Bratislave oslavuje 125 rokov Foto: Mondelēz

Len 25 kilogramov cukroviniek. Toľko sa v bratislavskej továrni vyrobilo v roku 1896 za jeden deň.

Bratislava 22. novembra (OTS) - V súčasnosti je to neporovnateľne viac - až 100 ton cukroviniek denne. Okrem tradičných produktov značky Figaro a známych bonboniér Tatiana ide predovšetkým o produkty značiek Milka, Cadbury, Cote d'Or, Šport, Marabou a Suchard.

"S 500 kolegami v bratislavskej továrni tento rok oslavujeme 125 rokov od založenia továrne rodinou Stollverck," uviedol Miroslav Lörincz, riaditeľ továrne. "Celkovo Mondelēz International v Bratislave investoval do rozvoja výroby a inovácií viac ako 100 miliónov eur. Okrem sortimentu, strojov či výrobných postupov sa najviac zmenil prístup k výrobe z pohľadu šetrnosti k životnému prostrediu, kvalite a bezpečnosti. V Bratislave vyrábame veľké objemy čokolády pre export a ďalšie spracovanie, ale vyrábame tu aj cukrovinky, tabuľkové čokolády či pralinky. Takto široké zameranie má v Európe len niekoľko tovární na výrobu čokolády."
V rámci koncernu vyváža bratislavská továreň čokoládu do 14 ďalších výrobných závodov napríklad v Nemecku, Rakúsku či Českej republike.


Foto: Pôvodné obaly čokolády Figaro

Objem produkcie z roka na rok rastie
Tento rok sme zvýšili kapacitu linky určenej na produkciu čokoládovej hmoty vďaka investícii 4,5 milióna eur,“ dodal Lörincz. V roku 2020 dosiahla fabrika historický rekord v objeme produkcie.
Fabrika Figaro v Bratislave spĺňa najprísnejšie kritéria z oblasti bezpečnosti a kvality potravín, je držiteľom ISO certifikátov a zároveň sa nachádza v druhej fáze aplikácie metodológie manažérskeho riadenia Lean Six Sigma určeného na zvýšenie bezpečnosti, kvality, výkonnosti a zákazníckej spokojnosti pri súčasnom znížení nákladov.

Nová murálna maľba
Bratislavská továreň spoločnosti Mondelez International si aktuálne výročie pripomína veľkou murálnou maľbou, ktorá zdobí fasádu jednej z budov v ulici Račianská. „Hlavným zámerom návrhu maľby fasády Figara bol vizuál odkazujúci na dlhú históriu továrne. Motív pre nás navrhla umelecká skupina Artattack. Rozmery tejto murálnej maľby sú 12 x 8 metrov, čo reflektuje veľkosť a význam nášho jubilea,“ uzatvoril riaditeľ továrne Miroslav Lörincz.


Foto: Baliareň na konci 19. storočia a začiatku 20. storočia

O Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (Nasdaq: MDLZ), umožňuje ľuďom "snackovat" správnym spôsobom vo viac ako 150 krajinách sveta. S čistými príjmami vo výške približne 27 miliárd dolárov v roku 2020 sa spoločnosť MDLZ stavia do pozície lídra v oblasti občerstvenia s ponukou ikonických globálnych a lokálnych značiek, ktorými sú sušienky Oreo, belVita a LU; čokolády Cadbury Dairy Milk, Milka a Toblerone; cukríky Sour Patch Kids a žuvačky Trident. Akcie spoločnosti Mondelēz International sú súčasťou indexov Standard and Poor 's 500, Nasdaq 100 a Dow Jones Sustainability Index. Pre viac informácií navštívte www.mondelezinternational.com alebo sledujte spoločnosť na Twitteri na adrese www.twitter.com/MDLZ.


Foto: Oblatkáreň v 60. rokoch 20. storočia

Mondelēz International na Slovensku a v České republice
Spoločnosti Mondelez Slovakia s.r.o. a Mondelez Czech Republic s.r.o. sú súčasťou spoločnosti Mondelēz International. Medzi výrobky, ktoré spoločnosť predáva na slovenskom a českom trhu, patria sušienky a oplátky Opavia, BeBe Dobré ráno, Brumík a oblátky Fidorka, čokoláda Figaro, oblátky Kolonáda, Miňonky a Tatranky alebo krekery TUC. Spoločnosť pôsobí na Slovensku a v Českej republike od roku 1992. V štyroch výrobných závodoch, dvoch obchodných jednotkách a centre zdieľaných služieb zamestnáva 3 100 ľudí. Obchodné zastúpenie firmy tu predáva 500 produktov pod 16 značkami.