< sekcia Magazín

Elektronické knihy sa na Slovensku tešia čoraz väčšej popularite

Na snímke čítačka elektronických kníh v priestoroch kníhkupectva Artforum na Kozej ulici v Bratislave 20. septembra 2012. Foto: TASR/Martin Baumann

V porovnaní so zahraničím, kde sa trh s elektronickými knihami teší obrovskému boomu, je predaj elektronických kníh na Slovensku marginálny a rozbieha sa pomaly.

Bratislava 20. septembra (TASR) - Čítanie kníh prostredníctvom elektronických čítačiek sa pre Slovákov stáva čoraz populárnejším a od tohtoročnej jesene aj dostupnejším. Na slovenský trh v septembri vstúpil nový hráč, ktorý chce prostredníctvom dotovaných elektronických čítačiek zvýšiť atraktivitu tohto fenoménu pre slovenského čitateľa. Súčasne prinesie nové tituly dostupné v slovenskom jazyku.

V porovnaní so zahraničím, kde sa trh s elektronickými knihami teší obrovskému boomu, je predaj elektronických kníh na Slovensku marginálny a rozbieha sa pomaly. "Zatiaľ čo v súčasnosti sa podiel elektronických titulov na celkovom knižnom trhu Slovenska nachádza na úrovni približne 0,15 %, podľa našich odhadov by sa mal podiel do roku 2016 zvýšiť až na 15 %," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave riaditeľ českej spoločnosti Palmknihy s.r.o. Jiří Vlček.

Aj spolumajiteľ kníhkupectva Martinus Michal Meško si myslí, že slovenský trh s elektronickými knihami je stále v plienkach. "Napriek tomu, že medziročne zaznamenávame nárast predaja na úrovni stoviek percent, je potrebné si uvedomiť, že vychádzame z nulových čísiel, keďže elektronické knihy ponúkame na Slovensku len od decembra 2010," uviedol pre TASR Meško. Dôvody možno podľa neho hľadať aj za nedostatočnou informovanosťou Slovákov o možnostiach a výhodách elektronických čítačiek. "Máme však aj čitateľov, ktorí už čítajú knihy výlučne elektronicky," dodal.

Podľa Jiřího Vlčeka nie je v dôsledku rastu popularity elektronických kníh existencia klasických papierových titulov ohrozená. "Naše skúsenosti v Českej republike jasne dokazujú, že elektronické knihy neuberajú na predaji papierových, väčšina čitateľov si svoj obľúbený titul kúpi ako v elektronickej, tak i v tlačenej forme," zdôvodnil Vlček. Podľa prieskumu americkej spoločnosti Amazon dokonca čitatelia, ktorí si zakúpia elektronickú čítačku, začnú čítať až štyrikrát viac ako predtým.