Quantcast
< sekcia Magazín

Facebook, Twitter, Youtube, Google a ich rok 2014

Dnes budeme bilancovať. Pozrieme sa na to, o čom sa tento rok hovorilo na sociálnych sieťach. Zistíme, čo Slovákov najviac trápilo. A pozrieme si aj tie naj videá roku 2014.

Bratislava 23. decembra (TABLET.TV) - Za ešte stále aktuálnym rokom sa obzrela aj najväčšia sociálna sieť Facebook. Na základe toho, ako často sa objavovali jednotlivé témy v príspevkoch na sieti, Facebook zistil, že sa najviac hovorilo o Majstrovstvách sveta vo futbale. Na druhom mieste skončilo vypuknutie vírusu ebola, nasledovali voľby v Brazílii, zosnulý herec Robin Wiliams a Ice Bucket Challenge.

Twitter v ničom nezaostáva. Aj keď nepriniesol rebríček tých naj udalostí, najväčšie diskusie vyvolali napríklad témy ako únos dievčat v Nigérii, šialenstvo Svetového pohára, stratené malajzijské lietadlo či dáždniková revolúcia v Hong Kongu. Najviac retweetovaným príspevkom roka stále zostáva ten, ktorý uverejnila Ellen Degeneres. Oscarová selfie, ktorú Twitter volá aj ,,Zlatý Tweet“ má viac než 3 milióny retweetov. Sieť priniesla aj infografiku jednotlivých mesiacov a populárnych tweetov.

Veľa o nás prezradia aj heslá, ktoré sme počas roka vpisovali do najväčšieho internetového vyhľadávača. Najčastejšie sme v roku 2014 hľadali Facebook, ďalej Youtube a tretím najhľadanejším bol Pokec. Skokanom roka sa stala cyklistická súťaž Tour de France, mnohých zaujímali aj informácie o mŕtvej speváčke Ivete Bartošovej. Chceli sme vedieť aj to, kto je romantik, čo je scientológia a prečo cvičiť. V roku 2014 sme spomedzi jedál najviac hľadali torty.

Slovenskému Youtubu tento rok dominovali talentové súťaže, žartíky, romantika či hudobné videá. Prvé miesto si získalo svadobné prekvapenie a druhé miesto obsadila sestra Christina. Prekvapilo aj tretie najvirálnejšie video, tento raz z podzemnej garáže. Aj u nás bodoval pavúčí pes z Poľska, ktorý bol v rámci svetového rebríčka najpopulárnejšou snímkou. Slovenský aj svetový rebríček majú ale jedného víťaza, čo sa týka hudobných videoklipov – Katy Perry a jej Dark horse. Youtube sa tento rok dočkal aj rekordnej sledovanosti. Môže za to klip Gangnam style, ktorý videlo viac než 2 miliardy 147 miliónov ľudí, čo je akoby si ho pozrel každý tretí človek našej planéty. Tento rekord rozbil počítadlo zhliadnutí videoplatformy, takže ho ľudia v Googli museli preprogramovať. Znamená to, že Youtube aktuálne čaká na nové rekordy.

V Týždni na webe vám prinášame aj najlepšie momenty z 233 virálnych videí roku 2014. Do sedem minútového videa, plného adrenalínu, ich spojil režisér, herec a video editor Luc Bergeron.