Bratislava 6. novembra (OTS) - Pod názvom „Kupuj biele, bude červené" realizoval Lidla druhý ročník projektu so Strednou odbornou školou vinársko-ovocinárskou v Modre. Výsledkom je podpora v hodnote 5000 € určená na skvalitnenie vzdelávacieho procesu budúcich vinárov.
Diskontný reťazec zaradil v polovici septembra do predaja štyri biele vína z produkcie spomenutej SOŠ, jedinej svojho zamerania na Slovensku, a za každú predanú fľašu venoval škole 1 € na nákup barikových sudov určených na výrobu červeného vína. Zákazníci mali tento rok na výber zo štyroch druhov bielych vín: Chardonnay, Rulandské šedé, Rizling rýnsky a Tramín červený. „
Našu ponuku vín neustále rozširujem a taktiež sa snažíme zvyšovať podiel slovenských výrobkov v našich predajniach. Zároveň chceme podporovať slovenských dodávateľov a vzdelávať ich tak, aby boli konkurencieschopnejší a dokázali sa eventuálne presadiť aj v zahraničí. V tomto projekte sa ideálne spájajú všetky spomenuté myšlienky a preto sme radi, že sme úspešne zrealizovali už jeho druhý ročník,“ povedal
Mário Lalík, nákupca Lidl Slovenská republika zodpovedný aj za sortiment vín.
„
Sme veľmi radi, že aj tento ročník spolupráce zákazníkom ´chutil´, pretože do každej fľaše vkladáme srdce. Z pohľadu výchovy budúcich vinárov je dôležité, že naši študenti sa na výrobe vína podieľajú vo všetkých fázach a už pri ručnom zbere hrozna vnímajú chuť a vôňu daných odrôd. Teší ma, že naši žiaci opäť získajú podporu, vďaka ktorej sa budú môcť ďalej rozvíjať a rozšírime ponuku našich vín. Naša škola bude už onedlho vyrábať červené víno z mladej slovenskej odrody Dunaj vo vysokej kvalite,“ povedala
Ing. Monika Kisová, riaditeľka jedinej SOŠ vinársko-ovocinárskej na Slovensku.
Lidl dlhodobo realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 145 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a oslovil tiež slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.
V obchodnom roku 2019 zaplatil Lidl slovenským dodávateľom viac ako 321 500 000 € v nákupných cenách. Medziročne ide o nárast na úrovni 13% alebo inak povedané o takmer 40 miliónov € viac. Domáci dodávatelia zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo zároveň tvorí najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 22%.
O aktivitách Strednej odbornej školy vinársko-ovocinárskej v Modre sa dozviete viac na jej webovej stránke:
www.svosmo.edpage.org.