Quantcast
< sekcia Magazín

Zľavy na zahraničné dovolenky sú porovnateľné s cenami na Slovensku

Foto: www.odpadnes.sk

Tohtoročná letná sezóna má svoje špecifiká, ktoré sú ovplyvnené vonkajšími faktormi, ako pretrvávajúca kríza a nepokoje v obľúbených destináciach.

Bratislava 22. júla (OTS) - Čo zostáva nemenné je fakt, že leto patrí oddychu, stretávaniu sa s priateľmi a sladkému ničnerobeniu.

Dovolenková sezóna na vyhľadávači zliav www.odpadnes.sk sa začala už v máji, kedy nabehli prvé ponuky na dovolenky. „Najväčší záujem sa začal od polovice júna. Začiatkom tohto mesiaca nákupy dovoleniek a pobytov predstavovali až 66 % všetkých nákupov,“ hovorí Andrea Hinková, PR manažérka portálu odpadnes.sk.

V obľúbenosti destinácií boli zaznamenané mierne odchýlky, avšak slovenským morom pre Slovákov zostáva stále Chorvátsko, ktoré je navyše od 1.7. 2013 členom Európskej únie, čo ešte viac zjednodušilo dovolenkové partnerstvo medzi týmito dvoma krajinami. Na špici záujmu je aj krajina skvelej pizze, kávy a histórie – Taliansko. „Spočiatku bol veľmi obľúbený aj Egypt, avšak kvôli nepokojom záujem o pobyt v tejto krajine prudko klesol,“ konštatuje A. Hinková. Ak porovnáme preferencie destinácií s minulým rokom, vlani obľúbené Egypt, Tunisko a Turecko sa v tomto roku veľmi nevyskytujú.

Kríza a s tým súvisiaca preferencia dovolenky na Slovensku na úkor zahraničnej dovolenky, nie je na zľavových portáloch veľmi citeľná. Ľudia nakupujú rovnako intenzívne ako počas iných období, nakoľko zľavy na zahraničné dovolenky sú porovnateľné s cenami na Slovensku. Neznamená to však, že ľudia doma nedovolenkujú, žiadané sú najmä rodinné dovolenky v Tatrách, ale je to rovnomerne rozložené po celom Slovensku v závislosti od typu pobytu.

Zľavy sú veľmi populárne a obľúbené a viaceré cestovné kancelárie si zriadili vlastné zľavové portály prostredníctvom ktorých ponúkajú pobyty. „Cestovné kancelárie zaznamenávajú oveľa väčší predaj vďaka zľavovým portálom a vyhľadávačom zliav. Dokonca si viaceré z nich zakladajú vlastné zľavové portály a zapájajú ich do vyhľadávačov zliav ako je odpadnes.sk,“ hovorí k vývoju na trhu zľavových portálov PR manažérka odpadnes.sk

Aj v prípade výberu dovoleniek majú väčšie slovo ženy a vyberajú z viacerých variant.

Po nedávnych udalostiach okolo krachu portálu hyperzlava a otrasoch v shopcity sa zákazníci stále viac pýtajú na bezpečnosť kúpy tovaru alebo na služby na zľavových portáloch. „odpadnes.sk si vždy kontroluje serióznosť zľavových portálov, či už pri zapájaní alebo počas celej spolupráce. Preto vieme zaručiť zákazníkom, že ak nakupujú cez odpadnes.sk a nebude im poskytnutý tovar alebo služba za ktorú si zaplatili, pomôžeme im pri reklamácií a prípadne vrátení hotovosti,“ dodáva A. Hinková.