Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia

EK začala vyšetrovať praktiky Google v oblasti digitálnej reklamy

Foto: TASR/AP

Online reklama v minulom roku vygenerovala Googlu tržby v objeme 147 miliárd USD (123,62 miliardy eur), to znamená viac než ktorejkoľvek inej spoločnosti na svete.

Brusel 22. júna (TASR) - Európska komisia v utorok otvorila vyšetrovanie Google, ktorý je divíziou koncernu Alphabet, pre jeho praktiky v oblasti digitálnej reklamy. EK preskúma, či spoločnosť dáva prednosť vlastnému biznisu a znevýhodňuje konkurentov, inzerentov a online vydavateľov.

"Toto formálne vyšetrovanie predovšetkým preskúma, či Google nenarušuje hospodársku súťaž tým, že obmedzuje prístup tretích strán k dátam používateľov pre reklamné účely na webových stránkach a v aplikáciách, pričom si takéto dáta rezervuje pre vlastné použitie," uviedla EK vo svojom stanovisku.

Online reklama v minulom roku vygenerovala Googlu tržby v objeme 147 miliárd USD (123,62 miliardy eur), to znamená viac než ktorejkoľvek inej spoločnosti na svete.

(1 EUR = 1,1891 USD)