Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia

Matovič podľa toho čo vie, nevidí problém v zmluve Tiposu a Fun rádia

Na archívnej snímke predseda vlády SR Igor Matovič (OĽaNO). Foto: TASR Pavol Zachar

Tipos v reakcii na obvinenie zdôraznil, že Fun rádio je jedným zo siedmich rádií, s ktorým má zmluvu a ako druhá najpočúvanejšia rozhlasová stanica v SR je v mixe médií na propagáciu produktov.

Bratislava 12. augusta (TASR) – Ak by štátna spoločnosť pri propagovaní svojich služieb či produktov obskúrne využívala najhoršiu možnosť, bol by to problém a podozrenie na korupciu, ak sa však rozhoduje podľa pomeru ceny a efektívneho zásahu svojej reklamy, možno hovoriť o pravidle dobrého hospodára. Predseda vlády SR Igor Matovič to po stredajšom rokovaní vlády uviedol v súvislosti s medializovanými informáciami o reklame vo Fun rádiu, na ktorú národná lotériová spoločnosť Tipos uzavrela zmluvu s firmou predsedu Národnej rady SR Borisa Kollára (Sme rodina), ktorá rádio vlastní.

„Ak sa pozerajú na to, či sa reklama oplatí, či bude adresná, čo v tomto prípade podľa mojich informácií aj skutočne je, tak to vnímam ako transparentné konanie so snahou nájsť najlepší pomer cena/výkon,“ uviedol Matovič.

Opozičný Smer-SD a mimoparlamentná strana Dobrá voľba v sobotu poukázali na zmluvu medzi štátom a firmou Kollára. Podľa Smeru-SD ide o zmluvu medzi spoločnosťou, ktorá je vlastníkom Fun rádia, jej jediným vlastníkom je Kollár a spoločnosťou Tipos, ktorej 100-percentným vlastníkom je Ministerstvo financií SR, teda štát.

„Zaujímavou nie je len suma 240.000 eur, ale aj to, že doteraz Fun rádio nikdy nedostalo peniaze od spoločnosti Tipos," tvrdí Smer-SD. Líder Smeru-SD Robert Fico v pondelok potvrdil, že strana chce navrhnúť odvolávanie Kollára z funkcie šéfa parlamentu.

Kollár v súvislosti s kauzou uviedol, že spoločnosť Tipos je relevantným partnerom Fun rádia už od roku 2005 a už v minulosti v ňom mala reklamu. Rozdiel pri zmluve o reklamnom plnení z minulosti a teraz spočíva podľa neho v tom, že za predchádzajúcich vedení ju Tipos uzavrel cez reklamnú agentúru, v súčasnosti napriamo s relevantnými médiami. Poznamenal, že sa tak neulievajú peniaze.

Tipos v reakcii na obvinenie zdôraznil, že Fun rádio je jedným zo siedmich rádií, s ktorým má zmluvu a ako druhá najpočúvanejšia rozhlasová stanica v SR je logicky v mixe médií, v ktorých Tipos propaguje produkty. Hovorca Rastislav Čépe takisto poukázal na to, že nové vedenie štátnej spoločnosti dokázalo vyrokovať oproti minulosti výhodnejšie ceny za reklamu, v prípade Fun rádia poklesla cena o 45 percent.