Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia

Selfie fotografie a sociálne médiá ovplyvňujú kozmetickú chirurgiu

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Fotografie spôsobili, že ľudia si viac uvedomujú svoj výzor, a preto vyhľadávajú kozmetické zákroky.

BERLÍN 24. októbra (TASR) - Selfie fotografie a sociálne média majú vplyv na to, aké typy plastických operácií si ľudia v Nemecku vyberajú. Informovala o tom v stredu agentúra DPA s odvolaním sa na výsledky prieskumu.

Selfie generácia mení smerovanie kozmetickej chirurgie, povedal Alexander Hilpert z nemeckej spoločnosti pre plastickú a estetickú chirurgiu (DPAeC).

Fotografie spôsobili, že ľudia si viac uvedomujú svoj výzor, a preto vyhľadávajú kozmetické zákroky. Prieskum DPAeC na vzorke približne 2000 respondentov zistil, že dva najpopulárnejšie sú vyhladzovanie vrások a aplikácia botoxových injekcií.

Tieto procedúry minulý rok predstavovali takmer 44 percent všetkých zákrokov, čo je nárast oproti 31 percentám v roku 2016.