< sekcia

Reportér z nemeckého týždenníka vytváral články s falošným obsahom

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Claas Relotius si vymyslel správy a protagonistov v minimálne 14 zo 60 článkov, ktoré sa objavili v tlačenom a webovom vydaní týždenníka Der Spiegel.

Frankfurt nad Mohanom 19. decembra (TASR) - Rešpektovaný nemecký týždenník Der Spiegel v stredu oznámil, že jeden z jeho viacnásobne ocenených reportérov po celé roky vytváral články s falošným obsahom. Informovala o tom agentúra AFP.

Claas Relotius si vymyslel správy a protagonistov v minimálne 14 zo 60 článkov, ktoré sa objavili v tlačenom a webovom vydaní týždenníka. Podľa Der Spiegel môžu byť ovplyvnené aj ďalšie médiá, v ktorých pracoval.

Relotius sa k podvodu priznal a následne podal výpoveď. V týždenníku pracoval sedem rokov a vyhral niekoľko cien za investigatívnu žurnalistiku vrátane ceny pre žurnalistu roka stanice CNN v roku 2014. Začiatkom decembra získal nemeckú reportérsku cenu (Deutscher Reporterpreis) za článok o sýrskom chlapcovi.

Podvod odhalili po tom, ako kolega, ktorý s Relotiusom pracoval v oblasti hranice medzi USA a Mexikom, vzniesol podozrenie ohľadom podrobností v jeho správach.

Kolega vystopoval dva údajné zdroje, ktoré Relotius v článku publikovanom v novembri často používal. Oba zdroje povedali, že sa s ním nikdy nestretli. Neskoršie vyšetrovanie potvrdilo ďalšie falošné články.

Týždenník Der Spiegel v rozsiahlom článku oznámil, že je šokovaný objavom, a ospravedlnil sa svojim čitateľom a každému, kto sa mohol stať obeťou "falošných citátov, dotvorených osobných údajov alebo vymyslených situácii a fiktívnych miest".

Týždenník so sídlom v Hamburgu zostavil komisiu, ktorá má podrobne preštudovať všetky Relotiusove práce. Reportér písal aj pre ďalšie renomované médiá vrátane nemeckých denníkov Die Tageszeitung a Welt a nedeľňajšej edície denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.