Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia

Tržby výrobcu hračiek Mattel vzrástli v 3. kvartáli najviac za dekádu

Na archívnej snímke z 16. júla 2012 bábiky Barbie od Mattel. Foto: TASR/AP

Objem tržieb prekonal aj očakávania analytikov, ktorí počítali s tým, že dosiahnu 1,46 miliardy USD.

El Segundo 24. októbra (TASR) - Americký hračkársky koncern Mattel oznámil nečakane výrazný rast tržieb, najprudší za posledné desaťročie. Priaznivý vývoj sa očakáva aj v poslednom kvartáli, ktorého súčasťou je kľúčová predvianočná nákupná sezóna.

Výsledky firmy ovplyvnila pandémia nového koronavírusu. Tá zvýšila dopyt po hračkách, keďže pre karanténne opatrenia milióny detí zostali zatvorené doma.

Mattel oznámil za 3. kvartál tržby na úrovni 1,63 miliardy USD (1,37 miliardy eur). Medziročne to predstavuje rast o 10 %, čo je najvýraznejšie tempo rastu kvartálnych tržieb firmy za posledné desaťročie. Objem tržieb prekonal aj očakávania analytikov, ktorí počítali s tým, že dosiahnu 1,46 miliardy USD.

Z jednotlivých produktov tržby najviac potiahol predaj bábik Barbie. Hrubé tržby z ich predaja vzrástli o 29 % na 532,2 milióna USD, čo znamená najvyššie kvartálne tržby od roku 2003. Záujem o bábiky Barbie sa začal zvyšovať aj vďaka zmenám vo výrobe, keď Mattel prešiel od svojich tradičných štíhlych bábik s blond vlasmi a bielou pleťou na bábiky reprezentujúce aj iné rasy, bábiky s rôznymi typmi postáv či so zdravotným postihnutím.

Podľa firmy NPD pre výskum trhu bude dopyt po hračkách spoločnosti Mattel rásť aj vo 4. kvartáli. Ako uviedla, pre zrušené dovolenky v dôsledku pandémie majú mnohé bohaté rodiny v súčasnosti k dispozícii viac peňazí, ktoré budú počas predvianočnej sezóny vo veľkej miere míňať i na hračky pre deti.

(1 EUR = 1,1856 USD)