Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia

ŽSR chce zrekonštruovať košické nástupištia a železničné zvršky

Železničná stanica Košice. Foto: Vovlaku.sk

Revitalizáciou nástupíšť číslo 1, 2 a 3 sa má zvýšiť úroveň a komfort prostredia pre cestujúcu verejnosť, má dôjsť aj k debarierizácii.

Košice 23. októbra (TASR) – Komplexnú rekonštrukciu troch nástupíšť košickej železničnej stanice, ako aj vybraných železničných zvrškov koľají plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Celková odhadovaná hodnota zákazky bez DPH predstavuje viac ako 15 miliónov eur. Ako vyplýva zo súťažných podkladov, lehotu na predkladanie ponúk predĺžili do 22. novembra.

Revitalizáciou nástupíšť číslo 1, 2 a 3 sa má zvýšiť úroveň a komfort prostredia pre cestujúcu verejnosť, má dôjsť aj k debarierizácii. „Bezbariérový prístup k nástupištiam č. 2 a 3 bude v zmysle projektovej dokumentácie riešený bezbariérovými rampami umiestnenými vedľa terajších schodov na 2. resp. 3. nástupišti na príchodovej strane (príchod k nástupištiam) podchodu a zároveň veľkokapacitnými výťahmi umiestnenými na odchodovej strane z nástupíšť 2 a 3 v mieste terajších severných schodov. Južné schody na odchodovej strane zostanú zachované,“ uviedol pre TASR hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Práce okrem iného zahŕňajú aj rekonštrukciu vonkajšieho osvetlenia vrátane zmeny napájania a úpravy ukoľajnenia kovových konštrukcií na nástupištiach. Súčasťou projektu je tiež úprava priechodov pre cestujúcich pre prístup k úrovňovým nástupištiam, rekonštrukcia zastrešenia nástupíšť tzv. lastovičiek, výstupov z podchodov či rekonštrukcia zastrešenia výstupu z batožinového tunela.

„Dôjde aj ku komplexnej rekonštrukcii železničného zvršku koľají č. 11, 9, 8, 7, 6, 5, 3a a 1, a to z dôvodu ich technicko-prevádzkového stavu, teda opotrebovanosti (nedostatočná držobnosť upevňovadiel) a potreby smerovej a výškovej úpravy koľaje k výške nástupištných hrán," dodal Lukáč.

Verejné obstarávanie vyhlásili železnice v auguste a pôvodný termín na predkladanie ponúk bol 30. september. „Železniciam Slovenskej republiky ako obstarávateľovi bolo počas plynúcej lehoty na predkladanie ponúk doručené veľké množstvo žiadostí o vysvetlenie informácií uvedených v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania a v súťažných podkladoch, kde obstarávateľ v rámci prípravy vysvetlenia v technickej časti potrebuje súčinnosť tretej osoby – projekčnej organizácie. Obstarávateľ bol nútený predĺžiť pôvodne stanovenú lehotu na predkladanie ponúk," spresnil hovorca ŽSR.

Predmet zákazky bude podľa zverejnených dokumentov financovaný z rozpočtových prostriedkov obstarávateľa vyčlenených na tento účel. Samotné stavebné práce majú byť hotové do dvoch rokov od ich začatia.