Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Nitriansky kraj

Štátnice a promócie z prírodných vied na UKF absolvovalo 45 škôlkarov

Slávnostnou promóciou a odovzdaním diplomov na Univerzite Konštantína Filozofa (UKF) v Nitre v stredu 17. júna 2015 ukončilo svoje ročné štúdium prírodných vied 45 detí z nitrianskych materských škôl. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Samotní učitelia si už vlani počas prvého ročníka museli zvykať, že ich poslucháčmi nie sú vysokoškoláci, ale deti od troch do šiestich rokov. 

Nitra 17. júna (TASR) – Slávnostnou promóciou a odovzdaním diplomov na Univerzite Konštantína Filozofa (UKF) v Nitre dnes ukončilo svoje ročné štúdium prírodných vied 45 detí z nitrianskych materských škôl. Promócii predchádzala štátnica, ktorú škôlkari absolvovali formou experimentálnych dielní. Vyučujúci si počas nej overili vedomosti, ktoré deti za rok štúdia získali. Štátnice a promócie sú súčasťou projektu Hráme sa na Einsteina, ktorý pripravila Katedra fyziky na Fakulte prírodných vied UKF v Nitre a občianske združenie Viac ako učenie. Podľa slov autorky projektu Ľubomíry Valovičovej ide v rámci Slovenska o prvé ucelené štúdium pre deti v predškolskom veku. "Sú rôzne kurzy, ktoré prebiehajú. Tento program však má myšlienku celoročného štúdia, počas ktorého deti získavajú poznatky v oblasti prírodných vied. Myslím, že v tejto podobe sa takéto vzdelávanie na Slovensku zatiaľ nikde nerobilo," skonštatovala Valovičová. Projekt mal svoju premiéru vlani, absolvovalo ho prvých 48 predškolákov.

Pozrite si galériu z promócií škôlkarov:


Hlavným cieľom programu Hráme sa na Einsteina je zoznámiť deti s prírodnými vedami a hlavne s fyzikou. Škôlkari počas roka absolvovali niekoľko tematicky zameraných hodín. "Zo skúseností vieme, že deti predškolského veku majú záujem objavovať a spoznávať okolitý svet. Vďaka projektu Hráme sa na Einsteina sa aj tie najmenšie deti môžu oboznámiť s tým, ako funguje svet, prečo svieti Slnko, voda tečie a aký je rozdiel medzi pevnou, kvapalnou či plynnou látkou," povedala Valovičová. Organizátori podľa jej slov netrápili deti ťažkou fyzikou, ale skôr im umožnili objavovať a pochopiť niektoré zákonitosti prírody už v rannom veku.



Samotní učitelia si už vlani počas prvého ročníka museli zvykať, že ich poslucháčmi nie sú vysokoškoláci, ale deti od troch do šiestich rokov. "Bolo to náročné a trvalo mi pol roka, kým som sa naučila komunikovať s deťmi nie odborným jazykom, ale takým, aby mi rozumeli. Ale boli super, pretože sa naučili nové pojmy fyzikálneho alebo prírodovedného charakteru. Nehovorím, že sa naučili fyziku, ale naučili sa spoznávať svet. Zamýšľame sa, kde sa stráca záujem mladých ľudí o prírodné vedy a fyziku a hovoríme, že musíme začať od začiatku. Takže preto chceme v škôlkach so vzdelávaním pokračovať," povedala Valovičová.