Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Prešovský kraj

Levočania už nemusia pre služby štátnej správy cestovať do iných miest

Na snímke pracovníčka obsluhuje klientku na Dopravnom inšpektoráte v novootvorenom klientskom centre Obvodného úradu v Levoči 11. novembra 2014. Foto: TASR/Oliver Ondráš

Na Námestí Majstra Pavla dnes totiž otvorili na okresnom úrade nové klientske centrum, kde nájdu všetky služby štátnej správy.

Levoča 11. novembra (TASR) – Levočania a obyvatelia okolitých obcí a miest už nebudú musieť pre vybavovanie rôznych úradníckych záležitostí cestovať do Popradu, či dokonca do Prešova. Na Námestí Majstra Pavla dnes totiž otvorili na okresnom úrade nové klientske centrum, kde nájdu všetky služby štátnej správy. „Toto klientske centrum nie je prvé ani posledné, ktoré otvárame, ale je výnimočné, pretože si myslím, že Levoča bola nespravodlivo obchádzaná z pohľadu sídla okresného úradu. Bez ohľadu na to, kde ľudia žijú, všade potrebujú mať dostupnú štátnu službu,“ konštatoval minister vnútra SR Robert Kaliňák.

Napriek tomu, že ide o nové klientske centrum, bude podľa neho lacnejšie ako štátna služba poskytovaná doteraz. Z ministrovho pohľadu je to teda efektívnejšie a zároveň krajšie miesto pre agendu štátnej správy. V Levoči sa tak nachádzajú všetky pracoviská, ktoré môže využívať cca 34.000 obyvateľov žijúcich v okrese. „Dôležité je, že sa tu nachádza aj poradca pre elektronické trhovisko, aby lokálni podnikatelia, ktorí chcú dávať ľuďom prácu, mali všetky informácie a mohli sa hlásiť o štátne zákazky bez problémov a transparentne,“ zdôraznil Kaliňák.

V klientskom centre vybavia občania kompletnú agendu súvisiacu so živnostenským podnikaním, výpisy z obchodného registra, je tu tiež agenda lesného a pozemkového odboru a odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií. „Podarilo sa nám do jednej budovy sústrediť celú miestnu štátnu správu okresu Levoča, takže sa tu okrem klientskeho centra nachádza aj Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, je tu aj dopravný inšpektorát, sociálna poisťovňa a v budúcnosti by tu mala byť umiestnená dokonca aj Všeobecná zdravotná poisťovňa,“ vymenúva prednosta Okresného úradu v Levoči Ivan Dunčko. Klientske centrum je otvorené päť dní v týždni, v pondelok, utorok a štvrtok od 8.00 do 15.00 hodiny, v stredu od 8.00 do 17.00 a v piatok od 8.00 do 14.00 hodiny.

Galéria z otvorenia klientského centra:





Okrem Levoče počas tohto týždňa otvoria klientske centrum aj v Humennom a v najbližších dňoch pribudne aj v Bytči. Rezort vnútra by chcel drvivú väčšinu klientskych centier otvoriť v budúcom roku. V niektorých mestách však robí problém nedostatočná spolupráca so samosprávami. „Vo finále by sme chceli otvoriť okolo 100 klientskych centier, ale predpoklad je okolo 89 centier. Chceme ich však vybudovať a otvoriť aj v mestách, ktoré nie sú okresné, ale vzdialenosť z nich do okresných miest je dosť veľká. Takto sme postupovali napríklad v Štúrove, kde je viac dostupných služieb ako predtým,“ objasnil Kaliňák.

Pozitívne ohlasy už ministerstvo zaznamenalo z nitrianskeho klientskeho centra, ktoré je otvorené najdlhšie. Výrazne sa tam znížil čas čakania na vybavenie potrebnej agendy. „Tieto klientske centrá majú dve výhody. Po prvé oddelili sme tie miesta, kde sa žiada a tie, kde sa rozhoduje. To má dopad na to, že rozhodovanie je transparentné. Po druhé, všetci zamestnanci sú školení tak, aby dokázali poskytovať správne informácie. Takže tým, čo rozhodujú, ostane čas len na spracovanie rozhodnutí. Celý proces sa tak zrýchlil,“ upozornil Kaliňák.