< sekcia Prešovský kraj

Mestská informačná kancelária má za sebou rok na novom mieste

Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič

V tomto roku vybavila spolu 25.447 návštevníkov, z toho 20.869 počas osobnej návštevy, 3076 klientov vybavili telefonicky a ďalším 1502 klientom pomohli prostredníctvom emailovej komunikácie.

Poprad 25. júna (TASR) - Mestská informačná kancelária (MIK) mesta Poprad má za sebou rok prevádzky v nových priestoroch na Námestí sv. Egídia. V čase od 13. júna 2014 do 13. júna tohto roku vybavila spolu 25.447 návštevníkov, z toho 20.869 počas osobnej návštevy, 3076 klientov vybavili telefonicky a ďalším 1502 klientom pomohli pracovníci informáciami prostredníctvom emailovej komunikácie. "Medzi klientmi MIK dominovali Slováci, ktorých bolo takmer 13.000, nasledovalo niečo viac ako 3000 Čechov, cez 1500 Poliakov, zavítalo k nám aj 871 Nemcov a podobný počet Angličanov," uviedla riaditeľka MIK Poprad Lucia Pitoňáková.

Menej početné, ale o to zaujímavejšie boli podľa nej návštevy turistov z Tasmánie, Nového Zélandu či Konga. Návštevníci mali najväčší záujem o informácie týkajúce sa mesta Poprad, ďalším častým dôvodom návštevy MIK bola kúpa vstupeniek na kultúrno-spoločenské a športové podujatia, či vyhľadávanie všeobecných informácií alebo informácií o Vysokých Tatrách.

"Okrem hlavného poslania, teda poskytovania informácií, je našou doplnkovou službou aj predaj širokého sortimentu suvenírov, poštových známok a poštová služba, pričom poštová schránka sa nachádza priamo v kancelárii," zdôraznila Pitoňáková. Návštevníci si tu môžu zakúpiť tiež všetky dostupné publikácie o meste Poprad. V priebehu mesiaca júl sortiment suvenírov spestria darčekové predmety s motívmi žiakov popradských základných umeleckých škôl. MIK vytvorila zároveň edíciu darčekov s názvom MADE IN POPRAD. "Káva, čaj, pivo, liehoviny a ďalšie výrobky domácej proveniencie sú k dispozícii so samostatným logom. Okrem potravinových produktov sa do línie MADE IN POPRAD zaradili aj výrobky z brúseného krištáľu a čoskoro k nim pribudnú CD-nosiče niektorých populárnych popradských hudobných skupín," objasnila Pitoňáková s tým, že produkty majú darčekové balenie a môžu byť nielen suvenírom pre cudzincov prichádzajúcich do Popradu, ale aj vývozným artiklom reprezentujúcim mesto.

Pomocnú ruku domácim i návštevníkom mesta ponúka informačná kancelária aj prostredníctvom nového webového portálu www.visitpoprad.sk, ktorý sústreďuje aktuálny zoznam podujatí, tipy na výlety, informácie o možnostiach ubytovania, gastro služieb a dopravy. MIK otvorila svoje dvere na novej adrese, vo vstupných priestoroch bývalého kina Tatran na Námestí sv. Egídia v Poprade, 13. júna. Predtým sídlila v priestoroch Domu kultúry, ktorý je mimo centra mesta.