< sekcia Prešovský kraj

V Poprade dezinfikujú autobusové zastávky. Prijali aj ďalšie opatrenia

Na snímke pracovníci Správy mestských komunikácii v Poprade dezinfikujú zastávku Mestskej hromadnej dopravy na sídlisku Juh v Poprade 31. marca 2020. Foto: TASR - Oliver Ondráš

Zároveň sa zrušili poplatky za predškolské zariadenia v zriaďovateľskej právomoci mesta

Poprad 31. marca (TASR) – Na pondelkovom zasadnutí krízového štábu v Poprade prijali nové opatrenia, ktoré by mali zabrániť šíreniu ochorenia COVID-19. V meste začali od pondelka (30. 3.) s dezinfekciou autobusových zastávok. Verejné priestory, ktoré chce samospráva dôkladne vyčistiť, budú postupne pribúdať, pôjde napríklad aj o cesty a ulice. Informovala o tom radnica na svojej internetovej stránke.



Správa mestských komunikácií Poprad (SMK) vlani kúpila stroj na ekologické ničenie buriny. „Tým, že tento stroj používa 99-stupňovú vodu, čiže paru, je vhodný aj na dezinfekciu autobusových zastávok, lavičiek, držadiel, zábradlia a iných infikovaných miest“, uviedol riaditeľ SMK Peter Fabian.

Radnica dodáva, že primátor Anton Danko a krízový štáb sa dohodli aj na ďalšej etape distribúcie ochranných rúšok pre onkológiu a tehotné ženy, ktoré sa do piatka (27. 3.) zaregistrovali. „Rúška sú tehotným ženám distribuované priamo do ich schránok od pondelka. Postupne v ďalších etapách dostane ochranné rúško každý Popradčan vo veku od desiatich do 59 rokov. Zabezpečený bude roznos rúšok aj pre marginalizovanú rómsku komunitu a osoby bez domova,“ zdôraznilo mesto.



Ako ďalej informuje, krízový štáb odsúhlasil aj nákup baliaceho stroja na balenie teplej stravy vrátane spotrebného materiálu. Zároveň sa zrušili poplatky za predškolské zariadenia v zriaďovateľskej právomoci mesta

Zmeny sa dotknú aj sobášov. „Od 15. apríla v obradnej sieni mesta Poprad budú povolené svadobné obrady len za prítomnosti mladomanželov a svedkov s dodržaním vzdialenosti podľa pokynov hlavného hygienika,“ priblížila samospráva. Podľa nej sa v najbližšej dobe spustí aj overovanie podpisov na mestskom úrade.