Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Prešovský kraj

Výtvarné diela miestnych detí sa stali námetom na propagačné darčeky

Ilustračné foto Foto: TASR - Michal Svítok

Veľmi sa teším tomu, že sa niečo takéto podarilo, skonštatoval primátor Popradu.

Poprad 14. októbra (TASR) – Mestská informačná kancelária (MIK) v Poprade pripravila v spolupráci s deťmi z dvoch základných umeleckých škôl (ZUŠ) nové propagačné darčeky. „Motívy žiakov sme použili na viacerých predmetoch, pričom jednotlivé obrázky sme aj kombinovali. S motívmi Popradu, ktoré nakreslili deti, sme dali vyrobiť tričká, magnetky, niekoľko druhov pohľadníc aj vonné sviečky,“ vymenovala riaditeľka MIK Lucia Pitoňáková.

Jednotlivé obrázky vyberali zamestnanci MIK z desiatok návrhov, ktoré ešte na jar nakreslili deti zo ZUŠ na Štefánikovej a zo ZUŠ na Letnej ulici. Dostali to ako zadanie počas vyučovacích hodín, MIK nakoniec vybrala 20 obrázkov a tie sa stali súčasťou nových artefaktov s logom Popradu. „Chceli sme, aby deti maľovali tie časti mesta, ktoré sa štandardne zobrazujú na rôznych propagačných materiáloch a tvoria dominanty nášho mesta. Musím povedať, že myšlienka, ktorej autorkou je naša kolegynka Silvia Bujňáková, sa stretla s pozitívnym ohlasom u oboch škôl,“ dodala Pitoňáková. Na obrázkoch sa tak objavila napríklad historická Spišská Sobota, kostol sv. Egídia či iné historické domčeky.

Jednotlivé predmety sa dajú zatiaľ zakúpiť výhradne len v MIK na Námestí sv. Egídia a podľa Pitoňákovej sú vhodné nielen pre turistov, ale aj pre domácich ako vývozný artikel. „Zatiaľ máme celkom dobré ohlasy na tieto darčekové predmety od našich zákazníkov, páčia sa najmä detské tričká, pretože sú naozaj veselé, hravé, farebné, ale aj magnetky. Pohľadnice máme aj s takým vianočným motívom, je na nich anjel, ktorý je už typickou súčasťou popradských Vianoc,“ doplnila Pitoňáková. V podobnej spolupráci s deťmi z popradských ZUŠ chce MIK aj naďalej spolupracovať a v ďalšom období im pravdepodobne zadá témy na iné darčekové predmety.

„Veľmi sa teším tomu, že sa niečo takéto podarilo, že sa žiaci zapojili do tohto projektu a ukázali, ako vnímajú mesto Poprad. Je to veľmi milé, veselé a farebné. Toto je cesta, ako budovať u našich najmenších Popradčanov hrdosť na svoje mesto,“ zhodnotil primátor Popradu Jozef Švagerko. Zároveň nevylúčil, že tieto predmety sa stanú súčasťou aj jeho zahraničných pracovných ciest.

MIK uviedla pred uplynulou letnou turistickou sezónou do života aj špeciálnu líniu potravinových produktov Made in Poprad. "Čaje, káva a ďalšie produkty v exkluzívnom balení sa stali vyhľadávanými suvenírmi pre návštevníkov mesta i domácich obyvateľov," uzavrela Pitoňáková s tým, že rovnaký úspech očakáva MIK aj od edície suvenírov, na ktorej sa podieľali malí Popradčania.