Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 10. október 2024Meniny má Slavomíra
< sekcia Videá a prenosy TASR TV

A. Michalec: Je dobré, že iniciatíva MolenGeek chce zakotviť aj u nás

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Zakladateľ MolenGeek Ibrahim Ouassari upozornil, že nová pobočka bude zameraná na rozvoj umelej inteligencie.

Brusel 25. septembra (TASR) - Belgický kráľ Filip sa v stredu zúčastnil na slávnostnom otvorení novej pobočky platformy MolenGeek v bruselskej štvrti Laeken. Na podujatí sa zúčastnil aj generálny konzul SR v Belgicku Andrej Michalec a predstavitelia slovenských firiem, ktoré sa snažia založiť pobočky inovatívneho vzdelávania značky MolenGeek na Slovensku, informuje spravodajca TASR.

Zakladateľ MolenGeek Ibrahim Ouassari upozornil, že nová pobočka bude zameraná na rozvoj umelej inteligencie. Kráľ sa porozprával s účastníkmi špecializovaného programu vzdelávania a oboznámili ho s cieľmi celého projektu.

Michalec, ktorý vlani skontaktoval predstaviteľov MolenGeeku so záujemcami zo Slovenska, ocenil, že sa tento koncept rozvíja. V júni sprostredkoval podpis memoranda o spolupráci medzi spoločnosťou Pronea z Partizánskeho a MolenGeekom.



"Otvorenie novej pobočky potvrdzuje životaschopnosť tohto projektu," uviedol. Pripomenul, že kráľ Filip už viackrát navštívil pobočky tejto iniciatívy a jeho prítomnosť dodáva na dôležitosti projektu, ktorý vychádza v ústrety najmä ľuďom z marginalizovaných skupín, aby si našli prácu a uplatnenie v spoločnosti.

Michalec spresnil, že slovenská spoločnosť Pronea sa rozhodla túto iniciatívu preniesť aj na Slovensko a snaží sa otvoriť pobočky MolenGeek Slovakia v Partizánskom aj v Bratislave.

"Zámer je nájsť dostatočnú podporu predovšetkým v komerčnom sektore. Iniciatíva je zameraná na vzdelávanie najmä v oblasti informačných technológií, ale aj predaja na internete a v oblasti manažmentu a marketingu. Je to vysokokvalitná iniciatíva a pre Slovensko prospešná," odkázal.

Podobne ako Michalec aj Ouassari pre TASR spresnil, že pobočky tejto platformy existujú vo viacerých mestách Belgicka a už aj v Holandsku, Taliansku. Je snaha rozšíriť ich do Francúzska a Maroka a slovenské pobočky by boli prvými v regióne strednej Európy.

Ouassari za úspechom projektu vidí to, že spája ponuku s dopytom, firmy hľadajúce zamestnancov s ľuďmi, ktorí sú ochotní sa učiť niečo nové a nájsť uplatnenie. Mladým nezamestnaným ľuďom, aj bez vyššieho vzdelania, pomáha vďaka ústretovej metodológii osvojiť si základy moderných informačných technológií, aby boli schopní uplatniť sa na trhu práce. Tvrdí, že už po ôsmich mesiacoch si dokážu nájsť dobrú prácu.

"Cez náš program im dávame vieru v samých seba, že sú hodnotní pre spoločnosť. A keď v to uveria, chcú byť naozaj pre spoločnosť prospešní. Náš projekt je sociálny, ale s pozitívnym vplyvom pre ekonomiku," vysvetlil Ouasarri.