Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Architekti navrhli, ako prepojiť Chorvátske rameno novými lávkami

Ilustračné foto. Foto: TASR Štefan Puškáš

Predpokladané náklady na výstavbu štyroch lávok sú na úrovni 2,5 milióna eur bez DPH.

Bratislava 3. augusta (TASR) – Štyri plánované lávky pre chodcov a cyklistov ponad Chorvátske rameno v bratislavskej Petržalke majú víťazné architektonické návrhy. Najlepšie riešenia na prvé tri lávky priniesli brnianski architekti z M2AU + AXXI. Víťazom návrhu na štvrtú lávku sú architekti zo slovenského ateliéru Doxa. TASR o tom informovali z Metropolitného inštitútu Bratislavy (MIB).

Cieľom súťaže bolo priniesť najlepšie riešenia na prepojenie Chorvátskeho ramena s novými MHD zastávkami, ktoré v Petržalke pribudnú po predĺžení električkovej trate z Jugmannovej až k Janíkovmu dvoru.

„Všetky lávky budú bezbariérové s vhodným sklonom pre vozičkárov. Rovnako majú lávky napomôcť k lepšiemu využívaniu Chorvátskeho ramena ako lokálnej rekreačnej zóny,“ uviedol MIB. Všetky lávky budú betónové, čo má zjednodušiť ich údržbu a predĺžiť im životnosť. Ich umiestnenie je navrhované tak, aby správne prepojili existujúce a predpokladané chodníky a trasy s budúcou električkovou traťou i súčasnou aj plánovanou okolitou zástavbou.

Prvá lávka je plánovaná v úseku medzi Bosákovou a Rusovskou cestou. Z lávky sa bude dať napojiť na sieť cyklochodníkov a chodníkov na ľavom brehu Chorvátskeho ramena a na Mlynarovičovu ulicu na pravom brehu. Druhá a tretia lávka sú v úseku medzi Rusovskou cestou a Romanovou ulicou a obe budú napojené na existujúce chodníky pozdĺž ramena.

Štvrtá lávka nahradí súčasnú pontónovú a bude prepájať protiľahlé brehy Chorvátskeho ramena. Ideou je vytvoriť priame napojenie na jazero Veľký Draždiak chodníkom na teréne, ktorý vyvrcholí v podobe móla nad úrovňou jazera.

Predpokladané náklady na výstavbu štyroch lávok sú na úrovni 2,5 milióna eur bez DPH.