Quantcast
< sekcia Regióny

Z ulíc Bratislavy zmizlo za pol rok takmer 200 bilbordov

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

Bratislavská samospráva začala množstvo nosičov vonkajšej reklamy na svojom území regulovať v lete minulého roku.

Bratislava 21. februára (TASR) – Takmer 200 bilbordov zmizlo za posledný polrok z bratislavských verejných priestranstiev. Mesto ich odstránilo hlavne zo stredových zelených pásov ciest. Dnes už je menej reklamných zariadení na uliciach Trnavská, Rožňavská, Dolnozemská či Pražská.

"Najväčší počet nosičov (148) odstránila spoločnosť Akzent Media a ISPA (26)," informoval TASR hovorca primátora Ľubomír Andrassy. V 24 prípadoch zlikvidovalo zariadenie hlavné mesto, pretože podľa hovorcu umiestnenie bilbordu ohrozovalo bezpečnosť účastníkov dopravy. "Magistrát musel konať vo vlastnej réžii, lebo výstavba zariadenia nebola nikdy povolená, samosprávne inštitúcie nevedeli nájsť vlastníka a nariadiť odstránenie na jeho náklady," podotkol.

Bratislavská samospráva začala množstvo nosičov vonkajšej reklamy na svojom území regulovať v lete minulého roku. Vtedy dala dole 11 čiernych bilbordov. "Razantnejšiemu postupu však bráni nedostatočná legislatíva, ktorá je dnes na strane spoločností, ktoré reklamné nosiče umiestňujú načierno, bez povolenia a ešte na súkromných pozemkoch, kde je konanie verejných inštitúcii veľmi obmedzené," tvrdí hovorca.

Zástupcovia mesta preto podľa slov Andrassyho komunikujú s ministerstvom dopravy i poslancami Národnej rady SR, ktorí pripravujú zmeny v stavebnom zákone. "Mesto zároveň chystá vlastnú koncepciu, ktorá stanoví napríklad maximálny formát zariadenia pre jednotlivé lokality, určí minimálne nájomné či vymedzí miesta, kde sa reklama umiestňovať nemôže," dodal Andrassy. Bilbordy by tak nemohli osadiť napríklad v okolí parkov, cintorínov či križovatiek.