Quantcast
< sekcia Regióny

Starý most by mohol byť rozobratý do dvoch týždňov

Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena.

Bratislava 11. februára (TASR) – Práce na bratislavskom Starom moste pokračujú. Ak vydrží priaznivé počasie, most by mohol byť rozobratý už do dvoch týždňov. V súčasnosti je odstránených asi 18 percent nosnej konštrukcie. TASR o tom informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
Na snímke prípravné práce pred demontážou oceľovej konštrukcie Starého mosta na Dunaji v Bratislave v pondelok 10. februára 2014.
"Pásnice oceľovej časti sa museli zosilniť, pretože boli do značnej miery skorodované a mohlo by dôjsť k ich rozlomeniu pri demontáži. V najbližších dňoch bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj," priblížil práce na moste hovorca s tým, že momentálne sa dokončujú aj úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára. "Jednotlivé časti sa následne odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu," dodal Ščepán.

V Starom Meste pokračujú práce na Štúrovej ulici, kde sa demontovalo trolejové vedenie električiek, pokračuje búranie podkladových vrstiev vozovky, demontáž koľajového zvršku a odstraňovanie spevnených plôch. "Ide všetko o prípravné práce na začatie rekonštrukcie kanalizácie a sietí uložených pod vozovkou," vysvetlil hovorca.

Na petržalskej strane sa zase podľa Ščepána vytyčovali a sondovali inžinierske siete a odkopával sa násyp pri Artmedii. "Pripravujú sa pilotážne plošiny a realizujú sa prístupové vnútrostaveniskové komunikácie," dodal. Všetky informácie mesto poskytuje na svojej webovej stránke.

Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.