< sekcia Regióny

VIDEO: V SPIŠSKEJ NOVEJ VSI SA PREPADOL MOST: Zranený je jeden človek

Na snímke most pre chodcov a cyklistov, ktorý sa prepadol do rieky Hornád v Spišskej Novej Vsi v piatok 31. júla 2020. Foto: TASR - Milan Kapusta

Polícia začala v tejto súvislosti trestné stíhanie pre trestný čin všeobecného ohrozenia.

Spišská Nová Ves 31. júla (TASR) – V Spišskej Novej Vsi na ulici Starosaskej sa v piatok v skorých ranných hodinách prepadol chodníkový most pre chodcov a cyklistov. Udalosť si vyžiadala ľahké zranenia ženy, ktorá sa v tom čase nachádzala na moste. Potvrdil to primátor mesta Pavol Bečarik s tým, že ju prepustili po ošetrení z nemocnici.



Mesto, ktorému most patrí, vyhlásilo mimoriadnu situáciu a zabezpečilo dopravné značenie a presmerovanie chodcov. Situáciu podľa primátora už riešil krízový štáb, avizoval oslovenie statikov a revíziu ďalších mostov. Priblížil, že posledná údržba mosta sa realizovala približne pred štyrmi rokmi. Predpokladá, že dôvodom pádu mohla byť skrytá chyba.


Zdroj: Ing. Dominik Tudoš, PhD, Lety Dronom

Požiadali sme o spracovanie statického posudku príčin havárie a technologického postupu s cieľom získať návrh na odstránenie spadnutého mosta. Až po spracovaní tejto expertízy sa budeme môcť vyjadriť k príčine vzniku havárie. Na základe výsledku posudku pristúpime k identifikácii technických stavov ostatných mostov,“ doplnil Bečarik.



Polícia začala v tejto súvislosti trestné stíhanie pre trestný čin všeobecného ohrozenia. Po vypracovaní znaleckého posudku sa určí, aký bude ďalší postup vyšetrovania. Riaditeľ okresného riaditeľstva Policajného zboru v Spišskej Novej Vsi Jaroslav Dulík zároveň informoval, že v rámci dopravných obmedzení budú chodci odkláňaní na lavičku pre chodcov alebo na priechod pre chodcov, ktorý je v blízkosti nákupného centra. Zároveň sa urobí dopravný projekt, podľa ktorého obmedzia jeden jazdný pruh, ktorý sa vyčlení pre chodcov.

Primátor ozrejmil, že všetky mosty cez rieku Hornád majú približne 50 až 60 rokov vrátane spadnutého. Po spoločenských zmenách v roku 1990 mesto prevzalo od štátu – Okresnej správy ciest všetky mosty a lávky na svojom území bez akejkoľvek príslušnej technickej dokumentácie. Postupne zabezpečilo vo vlastnej réžii spracovanie technickej dokumentácie, takzvaných mostných listov a diagnostiky ich stavu, ako aj postupné odstraňovanie porúch na mostných telesách. Na spadnutom moste bola približne pred štyrmi rokmi zabezpečená výmena pochôdznej časti mosta a izolácia, keď neboli viditeľné poruchy. „Predpokladám, že to musela byť nejaká skrytá porucha, kde došlo k utrhnutiu kotiev predpätého lana,“ dodal Bečarik.