Quantcast
< sekcia Regióny

Pri Dolnom Hričove začali raziť diaľničný tunel Ovčiarsko

Slávnostné osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie takmer 2,5 kilometra dlhého tunela Ovčiarsko na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 12. septembra 2014. Na snímke raziaci stroj tunela Ovčiarsko. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Tunel bude súčasťou vyše 11-kilometrového nového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý by mali dokončiť v roku 2018.

Dolný Hričov 12. septembra (TASR) - Požehnaním sošky svätej Barbory pri západnom portáli sa dnes začalo razenie takmer 2,5-kilometrového diaľničného tunela Ovčiarsko pri Bytči. Bude súčasťou vyše 11-kilometrového nového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý by mali dokončiť v roku 2018. Úsek stavia združenie Ovčiarsko zložené zo spoločností Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav.

Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša úsek diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka nadväzuje na existujúcu diaľnicu do Bratislavy smerom na Žilinu. „Je to úsek pred tunelom Višňové a spolu s ním rieši zaťaženú cestu I. triedy, kde je dnes intenzita dopravy jedna z najvyšších na Slovensku,“ priblížil Gajdoš.

Fotogaléria: Pri Dolnom Hričove začali raziť diaľničný tunel Ovčiarsko


Časový medzi odovzdaním

Slávnostné osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie takmer 2,5 kilometra dlhého tunela Ovčiarsko na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 12. septembra 2014.
Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Ako dodal, ideálne by bolo, ak by oba nadväzujúce úseky odovzdali v rovnakom čase. Tender však podľa neho vyšiel tak, že úseky nebudú odovzdávané v jednom termíne. „Boli by sme radi, keby časový rozdiel medzi odovzdaním úsekov bol čo najkratší, blížiaci sa jednému roku. Nie je však vylúčené, že by to mohlo byť o niečo dlhšie,“ doplnil Gajdoš.

Ako povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Doprastav Juraj Androvič, dvojrúrový tunel Ovčiarsko budú raziť novou rakúskou metódou, a to z východného i západného portálu. Súčasne s tunelom Ovčiarsko budú raziť aj druhý kratší tunel Žilina. Ten bude dlhý asi 700 metrov a nie je tak časovo problematický.

„Cena celej stavby bude 427 miliónov eur bez DPH, je v tom zarátaná aj rezerva na razenie. Celý úsek diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by mal byť hotový v januári 2018,“ uzavrel Androvič s tým, že pri razení tunela bude pracovať v jednej zmene asi 60 pracovníkov, na celom vyše 11-kilometrovom úseku ich budú stovky.