Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Regióny

Dopravný podnik mesta Žiliny testuje prvý nový nízkopodlažný trolejbus

Na svojej facebookovej stránke Žilina - mesto s tvárou zverejnili aj snímky nových trolejbusov. Foto: Facebook Žilina - mesto s tvárou

Trolejbusy dodané do Žiliny budú podľa hovorcu mesta Žilina, Pavla Čorbu, mať svetovú premiéru, preto je nevyhnutné pred spustením do prevádzky absolvovať homologizačný proces.

Žilina 5. septembra (TASR/TERAZ.sk) – Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) už testuje prvý z pätnástich nových nízkopodlažných trolejbusov. Ide prvú časť dodávky 27 trolejbusov, ktoré DPMŽ vysúťažil vo verejnom obstarávaní v lete roku 2016. TASR o tom informoval hovorca mesta Žilina Pavol Čorba.

Pripomenul, že DPMŽ súťažil vo verejnom obstarávaní 18 kĺbových a 9 sólo trolejbusov. "Víťazom verejnej súťaže sa stala spoločnosť Škoda Electric, a.s., ktorá dodá trolejbusy na karosérii spoločnosti Solaris Bus & Coach. Zmluva s výrobcom bola podpísaná po schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok 18. októbra 2016. Kontrakt na dodávku trolejbusov je rozdelený na dve časti, pričom prvá sa začína plniť práve v týchto dňoch a predstavuje 12 kĺbových trolejbusov Škoda 27Tr-Solaris a tri sólo trolejbusy Škoda 26Tr-Solaris," uviedol hovorca mesta Žilina.

Doplnil, že druhú časť kontraktu predstavuje opcia zakotvená v zmluve, ktorú si bude DPMŽ uplatňovať po schválení ďalšej žiadosti o nenávratný finančný príspevok z Operačného Programu Integrovaná Infraštruktúra na Ministerstve dopravy a výstavby SR na ďalších šesť kĺbových a šesť sólo trolejbusov.

Trolejbusy dodané do Žiliny budú podľa neho mať svetovú premiéru, preto je nevyhnutné pred spustením do prevádzky absolvovať homologizačný proces. "Ide o dráhové vozidlo nového typu, ktoré ešte nie je v premávke nielen na Slovensku, ale ani nikde vo svete. Homologizačný proces sa už začal vo výrobnom závode spoločnosti Škoda Electric a bude pokračovať aj po dodaní do Žiliny. Práve prvý dodaný trolejbus je prototypom, ktorý už tieto skúšky v značnej miere absolvoval. Následne musí počas skúšobnej prevádzky absolvovať jazdy s predpísaným objemom kilometrov, najprv bez cestujúcich a potom aj s cestujúcimi," vysvetlil Čorba.

"Po ukončení homologizačného procesu schváli Ministerstvo dopravy a výstavby SR trolejbusu technické podmienky a následne môže byť vydaný aj technický preukaz. Až potom môžu byť trolejbusy nasadené do riadnej prevádzky. Tento termín však závisí od priebehu a výsledkov jednotlivých skúšok a od schvaľovacieho orgánu. Očakávame, že to bude do konca tohto roku," dodal hovorca mesta Žilina.