Quantcast
< sekcia Regióny

DPB: Tragická nehoda nie je systémovým zlyhaním zabezpečenia zastávok

Na bratislavskej Zochovej ulici narazilo v nedeľu krátko po 22.15 h auto do zastávky mestskej hromadnej dopravy (MHD). Nehoda si podľa doterajších informácií vyžiadala štyroch mŕtvych a sedem zranených. Doprava po Staromestskej ulici v Bratislave smerom na Most SNP je po tragickej nehode úplne uzavretá. Bratislava, pondelok 3. októbra 2022. Foto: TASR - Martin Baumann

Bratislavský mestský dopravca pripomína, že zastávky MHD musia ostať pre verejnosť prístupné, a podobne ako chodníky pre peších sú od áut oddelené obrubníkom.

Bratislava 3. októbra (TASR) – Tragickú nehodu, ku ktorej došlo v nedeľu (2. 10.) neskoro večer na zastávke Zochova na Staromestskej ulici v Bratislave, nemožno považovať za systémové zlyhanie zabezpečenia zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD). To aj v súvislosti so zisteným alkoholom a neprimeranou jazdou vodiča auta. Pre TASR to uviedol hovorca Dopravného podniku Bratislava (DPB) Martin Chlebovec.

Bratislavský mestský dopravca pripomína, že zastávky MHD musia ostať pre verejnosť prístupné, a podobne ako chodníky pre peších sú od áut oddelené obrubníkom. Práve ten má auto pri bežnej rýchlosti nasmerovať späť do jazdného pruhu. "Vzhľadom na medializované informácie nemožno považovať udalosť za systémové zlyhanie zabezpečenia zastávok," skonštatoval Chlebovec.

Bezpečnosti cestujúcich v hlavnom meste však podľa neho prospieva, že na rozdiel od viacerých iných miest sú električkové zastávky vybavené zábradlím a väčšina zastávok autobusov i trolejbusov má vyvýšené nástupištia. Práve aj pre bezpečný prestup medzi linkami vznikajú v Bratislave moderné prestupné terminály, napríklad na Rivére alebo Záluhách. Zastávka na Staromestskej ulici vznikla spolu s vybudovaním podchodu a prístrešku ešte v roku 1980.

PREČÍTAJTE SI AJ: AUTO NARAZILO DO ZASTÁVKY: Tragická nehoda má piatu obeť

Do budúcnosti bude preto podľa DPB pravdepodobne predmetom odborných diskusií zavádzanie plných čiar, užších jazdných pruhov či iných prvkov dopravného značenia. Tie by mali napríklad obmedziť predbiehanie vozidiel MHD a uprednostniť zníženie jazdnej rýchlosti pred plynulosťou cestnej premávky. Práve rýchlosť vozidiel spôsobuje spravidla pri nehodách fatálne následky.

"Tragická nehoda na Staromestskej ulici nemá svojimi okolnosťami v histórii hlavného mesta obdobu," poznamenal Chlebovec. Dopravný podnik aj v tejto súvislosti rázne odsudzuje jazdu akýmkoľvek dopravným prostriedkom pod vplyvom alkoholu alebo návykových látok. Mestský dopravca aj v kontexte tejto nehody podporuje navrhovanú úpravu, na základe ktorej by sa mali sprísniť tresty za vedenie vozidla pod vplyvom alkoholu.

K nehode na zastávke Zochova na Staromestskej ulici v Bratislave došlo po tom, ako auto s opitým vodičom narazilo do ľudí stojacich na zastávke. Nehoda si vyžiadala piatich mŕtvych a piatich zranených.