Na opravu trate od obratiska pri stanici po budovu ministerstva financií sa poskladá investor aj dopravný podnik, celkovo by sa mali náklady na opravu vyšplhať na približne 1,2 milióna eur.
Autor TASR
Bratislava 16. augusta (TASR) – Električkovú trať na bratislavskú Hlavnú stanicu, ktorú pre jej havarijný stav odstavili ešte v novembri 2011, by mali začať o pár dní opravovať. Tento týždeň totiž podpísal investor stanice, spoločnosť Transprojekt, zmluvu na rekonštrukciu trate s Dopravným podnikom Bratislava (DPB). Dopravca sľubuje, že s prácami sa začne už v pondelok 18. augusta. "Predpokladáme, že práce potrvajú do jesenného obdobia," povedala pre TASR hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Na opravu trate od obratiska pri stanici po budovu ministerstva financií sa poskladá investor aj dopravný podnik, celkovo by sa mali náklady na opravu vyšplhať na približne 1,2 milióna eur. "Investor je pripravený preinvestovať v rámci rekonštrukcie trate 500.000 eur," avizuje mediálna zástupkyňa Transprojektu Mária Adamová s tým, že firma už uhradila náklady na vypracovanie projektu vo výške 30.000 eur. Zvyšok doplatí dopravca. "Sú to náklady, s ktorými sme nepočítali, no ak iná možnosť nie je, budeme hľadať rezervy, aby sme tieto peniaze našli," povedal ešte pred letom riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Dolnú časť električkovej trate od Kýčerského po Radlinského ulicu ide zase opraviť mesto z eurofondov.
S prestavbou stanice by sa po rokoch malo začať na jeseň, takýto termín avizuje investor. Zmluva o budúcej kúpnej zmluve, ktorú Transprojekt podpísal ešte s bývalým vedením mesta, mu káže odovzdať samospráve dohodnuté investície, novú električkovú trať či cesty do konca roka 2016. Potom mu mesto predá dohodnuté pozemky. Bratislavský magistrát si v Ústave stavebnej ekonomiky nechal vypracovať posudok, podľa ktorého by mal investor začať s prácami najneskôr v septembri, ak chce stihnúť zmluvné termíny. Investor projekt prepracoval a termíny vraj stíha.
Ftáčnik: Pokúša sa akoby natiahnuť termín
Pred letom sa ale Transprojekt snažil zmluvu s mestom pozmeniť dodatkom. "Pokúša sa akoby natiahnuť termín, čo nám nevyhovuje," vravel vtedy primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Hoci bol totiž v novom dodatku formálne zachovaný pôvodný termín odovzdania dohodnutých investícií 31. 12. 2016, nanovo vymedzené právne skutočnosti ho podľa mesta fakticky posúvali. "Vypadla viazanosť tohto termínu na bezodplatný prevod a odovzdanie právoplatne skolaudovaných stavebných objektov a plánovaných investícií," uvádzalo mesto. Investor posúvanie termínu odmietol.
Dodatok bol však podľa mesta pre samosprávu nevýhodný, na jeho znení by sa tak mali s investorom ešte dohodnúť. "Z pohľadu investora projektu je nevyhnutné, aby na uzavretú zmluvu s dopravným podnikom plynule nadviazalo uzavretie dodatku k zmluve o budúcej kúpnej zmluve s hlavným mestom," dodáva dnes Adamová. Definovať sa v dodatku podľa jej slov majú tri fázy realizácie projektu, vrátane presného popisu a harmonogramu odovzdávania jednotlivých objektov a stavieb.
Na opravu trate od obratiska pri stanici po budovu ministerstva financií sa poskladá investor aj dopravný podnik, celkovo by sa mali náklady na opravu vyšplhať na približne 1,2 milióna eur. "Investor je pripravený preinvestovať v rámci rekonštrukcie trate 500.000 eur," avizuje mediálna zástupkyňa Transprojektu Mária Adamová s tým, že firma už uhradila náklady na vypracovanie projektu vo výške 30.000 eur. Zvyšok doplatí dopravca. "Sú to náklady, s ktorými sme nepočítali, no ak iná možnosť nie je, budeme hľadať rezervy, aby sme tieto peniaze našli," povedal ešte pred letom riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Dolnú časť električkovej trate od Kýčerského po Radlinského ulicu ide zase opraviť mesto z eurofondov.
S prestavbou stanice by sa po rokoch malo začať na jeseň, takýto termín avizuje investor. Zmluva o budúcej kúpnej zmluve, ktorú Transprojekt podpísal ešte s bývalým vedením mesta, mu káže odovzdať samospráve dohodnuté investície, novú električkovú trať či cesty do konca roka 2016. Potom mu mesto predá dohodnuté pozemky. Bratislavský magistrát si v Ústave stavebnej ekonomiky nechal vypracovať posudok, podľa ktorého by mal investor začať s prácami najneskôr v septembri, ak chce stihnúť zmluvné termíny. Investor projekt prepracoval a termíny vraj stíha.
Ftáčnik: Pokúša sa akoby natiahnuť termín
Pred letom sa ale Transprojekt snažil zmluvu s mestom pozmeniť dodatkom. "Pokúša sa akoby natiahnuť termín, čo nám nevyhovuje," vravel vtedy primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Hoci bol totiž v novom dodatku formálne zachovaný pôvodný termín odovzdania dohodnutých investícií 31. 12. 2016, nanovo vymedzené právne skutočnosti ho podľa mesta fakticky posúvali. "Vypadla viazanosť tohto termínu na bezodplatný prevod a odovzdanie právoplatne skolaudovaných stavebných objektov a plánovaných investícií," uvádzalo mesto. Investor posúvanie termínu odmietol.
Dodatok bol však podľa mesta pre samosprávu nevýhodný, na jeho znení by sa tak mali s investorom ešte dohodnúť. "Z pohľadu investora projektu je nevyhnutné, aby na uzavretú zmluvu s dopravným podnikom plynule nadviazalo uzavretie dodatku k zmluve o budúcej kúpnej zmluve s hlavným mestom," dodáva dnes Adamová. Definovať sa v dodatku podľa jej slov majú tri fázy realizácie projektu, vrátane presného popisu a harmonogramu odovzdávania jednotlivých objektov a stavieb.