Quantcast
< sekcia Regióny

Mesto Trnava má nové logo – písmeno T s korunkou

Na archívnej snímke mestská veža a Trojičné námestie v Trnave. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Súčasťou novej identity je aj slogan Mesto, kde sa žije kráľovsky. Pripomína slávnu históriu Trnavy a zároveň ju charakterizuje ako miesto, kde vládne príjemná a živá atmosféra.

Trnava 2. mája (TASR) – Mesto Trnava má nové logo. Tvorí ho písmeno T, v dlhšej verzii celý názov mesta, v kráľovskej modrej farbe so zlatou korunkou. Odkazuje na skutočnosť, že Trnava bola prvým slobodným kráľovským mestom na území dnešného Slovenska, na čo nadväzuje aj nový slogan Mesto, kde sa žije kráľovsky. Informovala o tom hovorkyňa radnice Veronika Majtánová.

Autorom novej vizuálnej identity Trnavy je grafický dizajnér Adrián Juráček. Jeho návrh vybrala spomedzi šiestich súťažiacich odborná komisia. „Dominantným prvkom je koruna. Nový návrh pracuje so vzdušnosťou, minimalizmom a modernou skratkovitosťou. Symbol kolesa, ktorý sa nachádza v modro-žltom erbe Trnavy, je síce dôležitý heraldický prvok, ale je zameniteľný a využíva ho viacero inštitúcií. Je určite lepšie a praktickejšie oddeliť logo od erbu. Koruna zreteľne odlišuje identitu mesta od iných inštitúcií aj identitu Trnavy od iných miest,“ vysvetlil autor. Písmeno T s korunkou na vizuáloch dopĺňajú zlaté a biele prúžky, ktoré symbolizujú obrysy mestských hradieb - cimburie. Súčasťou novej identity je aj slogan Mesto, kde sa žije kráľovsky. Pripomína slávnu históriu Trnavy a zároveň ju charakterizuje ako miesto, kde vládne príjemná a živá atmosféra.

Logo Trnavy.
Foto: Mestský úrad v Trnave


„Našou ambíciou pri vyhlasovaní súťaže bolo nájsť rozpoznateľný vizuálny symbol, s ktorým sa budú domáci identifikovať a bude moderne reprezentovať mesto v rámci Slovenska i za hranicami. Som presvedčený, že sa nám to podarilo,“ hovorí primátor Trnavy Peter Bročka. Trnava sa podľa riaditeľa mestského kultúrneho strediska Zaži v Trnave Petra Cagalu snaží o rozvoj vizuálnej estetiky v uliciach už viac než desať rokov a do tvorby zapája mladých ľudí z kreatívneho priemyslu – grafikov, fotografov a tvorcov videí. „Obyvatelia aj návštevníci Trnavy sú vďaka tomu zvyknutí na vysokú úroveň plagátov a vizuálnej prezentácie podujatí. Nová vizuálna identita Trnavy je ďalším významným krokom,“ uviedol.