Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Na podujatí Remeslo z Turca sa predstavili ľudoví výrobcovia

Na snímke remeselníci počas predaja a ukážok ľudových a umeleckých remesiel z Turca a okolia pred Turčianskym kultúrnym strediskom v Martine 11. júna 2021. Foto: TASR Erika Ďurčová

Návštevníci podujatia mohli obdivovať maľované medovníčky, výrobky zo šúpolia, prírodné mydlá, slamené kytice, ľanové odevy, črpáky a bačovský riad, lovecké nože a košíky.

Martin 11. júna (TASR) – Podpora miestnych remeselníkov a ľudových výrobcov bola jedným z cieľov podujatia Remeslo z Turca. Pred budovou Turčianskeho kultúrneho strediska (TKS) v Martine sa na ňom v piatok predstavili na prvom väčšom podujatí po obmedzeniach v súvislosti s ochorením COVID-19. Pre TASR to povedala metodička folklóru TKS Michaela Konečná.

Návštevníci podujatia mohli obdivovať maľované medovníčky, výrobky zo šúpolia, prírodné mydlá, slamené kytice, ľanové odevy, črpáky a bačovský riad, lovecké nože a košíky. "Remeselníci boli veľmi radi, že sme pre nich zorganizovali podujatie. Pretože celý rok nikde neboli. Od Vianoc nemohli chodiť predávať, lebo všetky akcie boli zrušené. Nielen kultúrne, ale aj iné podujatia, kde chodievali a mohli prezentovať svoje produkty," doplnila metodička folklóru TKS.

Na snímke remeselníci počas predaja a ukážok ľudových a umeleckých remesiel z Turca a okolia pred Turčianskym kultúrnym strediskom v Martine 11. júna 2021.
Foto: TASR Erika Ďurčová


Šaty s ľudovou tematikou tvorí rodáčka z Martina Michaela Konečná. "Tvorím ich, pretože ľudia teraz kroje nenosia. Folklórne motívy aplikujem do odevov, ako sú šaty, haleny, sukne, aby sa dali nosiť bežne. Ľudia sa k tomu veľmi vracajú. Používam prírodný materiál. Väčšinou ľan, lebo prospieva telu, v lete chladí a v zime hreje," uviedla.

Možnosť zúčastniť sa na podujatí ju potešila. "Pretože priamy kontakt so zákazníkom je najlepší. Virtuálne predávanie pre mňa nie je. Ľudia si potrebujú všetko chytiť, vyskúšať, tak je to pre nich najlepšie. Pokiaľ nemáte kontakt so zákazníkom, je to o dosť zložitejšie. Človek nemá takú motiváciu ani inšpiráciu. Tú nám dávajú zákazníci, takže je to nezaplatiteľné," podotkla Konečná.