Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 15. jún 2024Meniny má Vít
< sekcia Regióny

Najmenšie krajské mesto Trenčín chce mať prvú cyklotrasu

Trenčiansky hrad Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Rozpočet mesta nemá peniaze, musí sa spoliehať na eurofondy.

Trenčín 7. októbra (TASR) – Najmenšie slovenské krajské mesto Trenčín nemá žiadnu cyklotrasu.

Deficit komunikácie pre cyklistov by mohol byť minulosťou už čoskoro. Podľa Mariána Rendeka z občianskeho združenia Fialka by mohol byť projekt cyklotrasy z najväčšieho trenčianskeho sídliska Juh do centra mesta hotový už do konca roka. V Trenčíne však zatiaľ nepanuje zhoda na variante riešenia cyklotrasy.

Rendek navrhuje podľa holandského vzoru úplne novú cyklotrasu, ktorá by bola oddelená od ostatných komunikácií. To by podľa neho garantovalo maximálnu bezpečnosť pre cyklistov, najmä deti. Predpokladá, že do konca roka by mal byť hotový projekt a potom sa začne lobing na získanie prostriedkov z eurofondov. Predpokladá, že na prvú cyklotrasu v meste prispeje aj radnica.

Richard Medal, šéf Centra environmentálnych aktivít, ktoré bolo iniciátorom vypracovania generelu cyklodopravy v Trenčíne, si myslí, že finančne menej náročným variantom by bolo jednoduché namaľovanie samostatného pruhu pre cyklistov po existujúcich cestných komunikáciách po celej Soblahovskej ulici a Námestí sv. Anny až do centra.

Variant úplne novej cyklotrasy je podľa neho síce naoko atraktívny, poukazuje však nielen na jeho finančnú náročnosť, ale i na zdĺhavé riešenie podmienené získaním eurofondov. „Toto riešenie sa nám zdá komplikované aj v nadväznosti na ďalšie komunikácie, problém napojiť sa na ňu budú mať cyklisti z Inoveckej a Beckovskej ulice,“ povedal Medal s tým, že asi 800 metrov novej cyklotrasy širokej tri metre by stálo okolo 80.000 eur.

Hlavný architekt Trenčína Martin Beďatš sa prikláňa k variantu novej cyklotrasy, ktorá by bola síce menej atraktívna pre športových cyklistov, ale prijateľnejšia a bezpečnejšia pre bežných cyklistov, ktorí chodia na bicykli napríklad na nákupy. Mesto na to však v rozpočte peniaze nemá, musí sa spoliehať na eurofondy. „Ak by sa ich nepodarilo zohnať, budeme musieť pristúpiť k lacnejšiemu 'maľovaciemu' variantu. Celý Trenčín sa sólo trasami aj v prípade eurofondov nebude dať zosieťovať,“ uzavrel Beďatš s tým, že v tom prípade by sa pristúpilo ku kombinovaným cyklotrasám.