Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Regióny

VIDEO: Nový košický primátor Polaček potvrdil obnovu trolejbusov v MHD

Primátor Košíc Jaroslav Polaček navštívil Dopravný podnik mesta Košice a predstavil nové predstavenstvo. Na snímke trolejbusy v DPMK. Košice, 12. decembra 2018. Foto: TASR – František Iván

Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (10.12.) schválilo výmenu vedenia v DPMK, ktoré už v spoločnosti prebralo agendu.

Košice 12. decembra (TASR) – Úlohou nového krízového manažmentu v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) je v prvom rade finančná stabilizácia. Pri stredajšej návšteve DPMK to skonštatoval nový košický primátor Jaroslav Polaček. Zároveň potvrdil záväzok do budúcna obnoviť trolejbusovú dopravu v meste.

"Dopravný podnik má veľké záväzky, má množstvo nevyplatených faktúr, tá finančná stabilita nie je ideálna, určite ho nepreberáme v takom stave, aby sme mohli byť na financovanie dopravného podniku hrdí," uviedol Polaček pre novinárov.



Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (10.12.) schválilo výmenu vedenia v DPMK, ktoré už v spoločnosti prebralo agendu. Novým generálnym riaditeľom DPMK sa stal Vladimír Padyšák, ktorý vymenil Richarda Majzu, predsedom predstavenstva sa stal Marcel Čop.

"Tento manažment je nastavený tak, aby maximálne do pol roka zabezpečil dostatočné financovanie, aby ozdravil spoločnosť v rámci financií tak, aby sme nasledujúce obdobie spolu s novým vedením nasmerovali dopravný podnik už ako stabilizovaný k rozvoju," povedal novozvolený primátor.



Polaček ďalej konštatoval, že DPMK potrebuje ďalej obmieňať vozový park, a to nielen pri autobusoch a električkách. "Stojím si za svojim záväzkom, aby sme našli zdroje a mohli trolejbusy ako súčasť ekologickej dopravy do mesta vrátiť. Mojou víziou nie je ani tak rozprávať o klasických trolejbusoch, ale pustiť sa smerom k parciálnym trolejbusom, ktoré dokážu jazdiť aj mimo trolejového vedenia," dodal.



Nový manažment v súčasnosti získava informácie o stave financií v podniku, súčasťou krokov je aj personálny audit. "Začali sme finančnú analýzu, až po jej výsledkoch budeme vedieť presne, v akom stave sa dopravný podnik nachádza," povedal Padyšák. Za znak krízového stavu označil plnú zadlženosť. "Na úveroch je tu 21 miliónov eur, len za tento rok je predpokladaná strata tri milióny. V súčasnosti cash-flow je mínus 1,4 milióna eur," povedal. Po zistení presných informácií prijme vedenie riešenia, obmedzenia verejnej dopravy však Padyšák vylúčil.