Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 17. jún 2024Meniny má Adolf
< sekcia Regióny

Nový systém MHD môžu Trnavčania pripomienkovať do septembra

Projekt optimalizácie MHD ruší všetky doteraz zaužívané autobusové linky.

Trnava 24. júla (TASR) – Nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trnave, ktorá nadobudne platnosť od augusta, je systém otvorený pripomienkam cestujúcej verejnosti. Do 10. septembra môže posielať svoje podnety a požiadavky na mestský úrad.

Radnica ich spolu so spracovateľmi projektu vyhodnotí a relevantné zapracuje tak, aby MHD v mohla v novej podobe začať definitívne slúžiť Trnavčanom od októbra.

Projekt optimalizácie MHD ruší všetky doteraz zaužívané autobusové linky. Namiesto nich zavádza šesť nosných liniek, ktoré zabezpečia prepravu najmä na trasách z bydliska na pracovisko a v špičkových obdobiach budú chodiť každých 20 minút. Ďalej bude fungovať šesť doplnkových liniek, ktorých úlohou bude spojiť okrajové časti mesta s centrom a zároveň sa na prestupových miestach napojiť na nosné linky. V čase školského vyučovania budú premávať aj nové školské linky spájajúce všetky stredné školy v meste, ktoré ale môžu využívať aj bežní cestujúci. Informácie o novej podobe MHD dostali v uplynulých dňoch do schránok všetky domácnosti v Trnave.

Nové autobusové zastávky

V meste vybudovali niekoľko nových autobusových zastávok a pribudla aj linka vedúca k obchodným reťazcom v smere na automobilku. Novinkou je prestup na linkách do 50 minút zadarmo, nástup cez stredné dvere pre vlastníkov čipových kariet, nový výmer cestovného s vyššími sadzbami a ešte o niečo vyššie cestovné na linkách do susediacich obcí Biely Kostol a Hrnčiarovce nad Parnou.

Projekt optimalizácie MHD začali pre Trnavu pripravovať Milan Skýva a Dušan Dubravický zo spoločnosti s r. o. DIC Bratislava už v roku 2009. "Cieľom bola racionalizácia a odbúranie duplicity v niektorých smeroch a tých spojov, ktorými cestujúci málo cestovali," uviedol Skýva.

Využiteľnosť MHD v meste je vo všeobecnosti na nižšej úrovni, ako by si samospráva, ktorá MHD dotuje vo verejnom záujme, priala. Od roku 2009 klesla využiteľnosť zhruba o 4,8 %, keď sa za týždeň pred troma rokmi prepravilo asi 78.000 Trnavčanov a teraz 74.000. Mesto má vyčlenených pre prepravcu v tomto roku 1 milión eur, podľa viceprimátorky Kvetoslavy Tibenskej sa môže suma zvýšiť.

Dôležitou myšlienkou projektu je čo najviac zvýšiť počet držiteľov čipových kariet, ktorí budú oproti ostatným cestujúcim zvýhodnení.