< sekcia Regióny

Občania ohodnotili Zvolen priemernou známkou 2,96, vlani bola lepšia

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Jozef Poliak

Primátorku Lenku Balkovičovú v prieskume znepokojuje zhoršenie známky od občanov najmä v oblasti dopravnej infraštruktúry.

Zvolen 11. októbra (TASR) - Priemernou známkou 2,96 ohodnotili v tomto roku obyvatelia Zvolena služby tamojšej mestskej samosprávy. Vlani pri rovnakom prieskume bola priemerná známka lepšia, keď dosiahla úroveň 2,65, v roku 2017 dosiahlo priemerné hodnotenie známku 2,43.

Podľa hovorkyne mesta Ľubomíry Honíškovej sa do prieskumu zapojilo 449 respondentov (vlani 436). Občania hodnotili 16 oblastí, pričom najlepšie dopadla oblasť vzdelávania, voľného času a technickej infraštruktúry a najhoršie dopravná infraštruktúra, ekonomický rozvoj a šport.

Na otázku, čo sa v meste zlepšilo za posledný rok, občania najlepšie zhodnotili kultúru, zelené mesto a otvorenosť v mestskom zastupiteľstve. Naopak, zhoršila sa dopravná situácia, bezpečnosť a vzťahy v mestskom zastupiteľstve.

Primátorku Lenku Balkovičovú v prieskume znepokojuje zhoršenie známky od občanov najmä v oblasti dopravnej infraštruktúry. "Prakticky všetky mestá na Slovensku zápasia s pretlakom vozidiel vo svojich uliciach. Zvolen v tomto smere nie je výnimkou," uviedla k ankete. Aj preto tento rok do funkcie viceprimátora menovala odborníka na dopravu Vladimíra Luptáka. "Postupne pripravuje koncepciu parkovania. Len pred niekoľkými dňami sme predstavili opatrenia, ktoré majú za cieľ pritiahnuť ľudí späť do MHD. Zároveň sa rozprávame o rozvoji cyklodopravy, chceme sa uchádzať o prostriedky z európskych fondov," dodala.

Mestský úrad vo Zvolene organizuje pravidelné zisťovanie názorov na služby v meste v podobe "vysvedčenia" od roku 2014. Najprv to bolo formou ankety, od roku 2017 formou reprezentatívneho prieskumu, do ktorého sa z roka na rok zapája viac ľudí.