Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Regióny

Oprava bratislavského Starého mosta sa zaplatí z eurofondov

Foto: TASR/Martin Baumann

To, čo zostane zo Starého mosta, budú pamiatkovo chránené mýtne domčeky a piliere, nie však všetky.

Bratislava 3. mája (OTS) - Finančné prostriedky z Operačného programu Doprava (OPD) sú tiež využívané na podporu infraštruktúry integrovaných systémov hromadnej dopravy v mestách Bratislava a Košice.

Jedným z takýchto projektov je aj rekonštrukcia Starého mosta, ktorý je súčasťou výstavby električkovej trate do Petržalky.

Hlavné mesto vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa prvej etapy Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy (NS MHD) v januári tohto roka. Za vyše 68 miliónov eur sa má zrekonštruovať Starý most, vybudovať nová koľajová dráha v úseku Bosákova ulica - Šafárikovo námestie, rozšíriť estakáda Einsteinova a vybudovať nová pri bývalom štadióne Artmedia. Úspešný uchádzač v rámci verejnej súťaže by to mal stihnúť do 24 mesiacov, aby mohla byť stavba financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ), kde súčasné oprávnené obdobie končí v decembri 2015. 85 % nákladov by tak preplatila Európska únia, 10 % by išlo zo štátneho rozpočtu a 5 % by predstavovalo spolufinancovanie z rozpočtu mesta.

To, čo zostane zo Starého mosta, budú pamiatkovo chránené mýtne domčeky a piliere, nie však všetky. Aby sa splnila požiadavka Európskej komisie na rozšírenie plavebného gabaritu, dva z nich odstránia a nahradia jedným. Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra, z toho 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne a tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most chodiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.

Foto: