Členská základňa regionálnej značky ako aj samotný región má aktuálne 54 držiteľov tohto označenia.
Autor TASR
Brezno 30. novembra (TASR) - Do rodiny držiteľov značky Regionálny produkt Horehronie pribudlo v týchto dňoch deväť nových členov. Svojich 11 výrobkov už môžu oficiálne prezentovať pod touto značkou v podobe loga, ktorým je zvonček symbolizujúci tradíciami živé Horehronie. TASR o tom informovala marketingová koordinátorka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Horehronie Žofia Koštialová.
Medzi výrobkami, ktoré ponesú označenie Regionálny produkt Horehronie, sú napríklad zvonce, zvončeky a pracky na opasky od Mariána Jagerčíka alebo prírodné vonné vosky a sviece zo sójového vosku, ktoré vyrába Dana Oravcová a zároveň aj jej ovocné, bylinkové sirupy a sušené bylinkové zmesi. Rovnako i drevené misky, lopáre a drobné dekoračné predmety od mladého remeselníka Šimona Schwarzbachera či fujary a píšťalky rôznych dĺžok a ladení od Jaroslava Babica.
OOCR vyhlásila v tomto roku v poradí už šiestu výzvu na predkladanie žiadostí na udelenie práv na používanie značky Regionálny produkt Horehronie. Udeľujú ju poľnohospodárskym a potravinárskym produktom, remeselným a iným spotrebným výrobkom s pôvodom v horehronskom regióne ako aj ubytovacím, stravovacím a doplnkovým službám v cestovnom ruchu.
"Naším cieľom je podporiť kvalitné regionálne produkty a služby, ktoré reprezentujú región Horehronie, tradície, ľudí, kultúrne a prírodné dedičstvo a tiež produkty a služby, ktoré dotvárajú zážitok návštevníka a prehlbujú jeho záujem o región. Táto značka je v prvom rade marketingový nástroj, ktorý sa zameriava na propagáciu regionálnych produktov a služieb, vrátane podpory ich predaja a sieťovania jednotlivých výrobcov. Udelením práv na používanie značky tak producent, výrobca či poskytovateľ služieb získava marketingovú podporu, ktorú koordinuje naša OOCR," vysvetlila Koštialová.
Členská základňa regionálnej značky ako aj samotný región má aktuálne 54 držiteľov tohto označenia.
Medzi výrobkami, ktoré ponesú označenie Regionálny produkt Horehronie, sú napríklad zvonce, zvončeky a pracky na opasky od Mariána Jagerčíka alebo prírodné vonné vosky a sviece zo sójového vosku, ktoré vyrába Dana Oravcová a zároveň aj jej ovocné, bylinkové sirupy a sušené bylinkové zmesi. Rovnako i drevené misky, lopáre a drobné dekoračné predmety od mladého remeselníka Šimona Schwarzbachera či fujary a píšťalky rôznych dĺžok a ladení od Jaroslava Babica.
OOCR vyhlásila v tomto roku v poradí už šiestu výzvu na predkladanie žiadostí na udelenie práv na používanie značky Regionálny produkt Horehronie. Udeľujú ju poľnohospodárskym a potravinárskym produktom, remeselným a iným spotrebným výrobkom s pôvodom v horehronskom regióne ako aj ubytovacím, stravovacím a doplnkovým službám v cestovnom ruchu.
"Naším cieľom je podporiť kvalitné regionálne produkty a služby, ktoré reprezentujú región Horehronie, tradície, ľudí, kultúrne a prírodné dedičstvo a tiež produkty a služby, ktoré dotvárajú zážitok návštevníka a prehlbujú jeho záujem o región. Táto značka je v prvom rade marketingový nástroj, ktorý sa zameriava na propagáciu regionálnych produktov a služieb, vrátane podpory ich predaja a sieťovania jednotlivých výrobcov. Udelením práv na používanie značky tak producent, výrobca či poskytovateľ služieb získava marketingovú podporu, ktorú koordinuje naša OOCR," vysvetlila Koštialová.
Členská základňa regionálnej značky ako aj samotný región má aktuálne 54 držiteľov tohto označenia.