< sekcia Regióny

Pacienti žilinskej nemocnice sú podľa prieskumov čoraz spokojnejší

FNsP v Žiline, archívna snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Najlepšie hodnotenie udelili pacienti oddeleniu neurológie, otorinolaryngológie a očnému. Zároveň išlo o oddelenia s jednou z najvyšších návratností dotazníkov.

Žilina 13. apríla (TASR) – Fakultná nemocnica s poliklinikou (FNsP) v Žiline získava z roka na rok pozitívnejšiu spätnú väzbu od pacientov. Podľa hovorkyne nemocnice Lenky Zátekovej o tom svedčia výsledky prieskumov zdravotných poisťovní aj vlastné anonymné hodnotenie spokojnosti.

Žilinská nemocnica zaznamenala za rok 2019 zlepšenie v rámci hodnotení spokojnosti pacientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) aj zdravotnej poisťovne Dôvera. "Poistenci VšZP zaradili žilinskú nemocnicu na štvrté miesto z 11 štátnych univerzitných a fakultných nemocníc, pričom predchádzajúci rok sme získali ôsme miesto. Pacienti poistení v Dôvere zaradili FNsP Žilina na šieste miesto zo 14 štátnych univerzitných a fakultných nemocníc vrátane detských nemocníc, pričom predchádzajúci rok sme obsadili 12. miesto," uviedla Záteková.

Podľa generálneho riaditeľa FNsP Žilina Igora Stalmaška sa zlepšenie ukázalo nielen v rebríčkoch poisťovní, ale súčasne aj v rámci komplexného hodnotenia INEKO, kde z hľadiska spokojnosti pacientov obsadili šiestu priečku z 11 hodnotených nemocníc v ich kategórii. Tieto rebríčky však podľa neho pracujú s veľmi nízkym počtom hodnotení. "Ide približne len o 100 až 200 dotazníkov ročne, čo je pri celkovom počte 28.000 hospitalizácií nesmierne malá vzorka respondentov, nedá sa ani percentuálne vyjadriť. Preto je pre nás smerodajnejšie naše interné hodnotenie, v rámci ktorého bola za vlaňajší rok návratnosť dotazníkov až 21,4 percenta. Vyplnilo ich takmer 7000 pacientov," ozrejmil Stalmašek.

Vo vybraných kategóriách poskytovania zdravotnej starostlivosti za rok 2019, ktoré mali možnosť pacienti ohodnotiť v rámci anonymného dotazníka v réžii FNsP Žilina, udelili nemocnici celkovú spokojnosť 93,83 percenta. "Najväčšie zlepšenie sme zaznamenali v spokojnosti s kvalitou upratovania, stravy, ubytovania a tiež v oblasti spokojnosti s poskytovaním informácií sestra – pacient," vysvetlil generálny riaditeľ. Najlepšie hodnotenie udelili pacienti oddeleniu neurológie, otorinolaryngológie a očnému. Zároveň išlo o oddelenia s jednou z najvyšších návratností dotazníkov.