Quantcast
< sekcia Regióny

Parkovacia politika je jedna z najväčších reforiem, tvrdí Vallo

Na snímke primátor mesta Bratislava Matúš Vallo počas tlačovej konferencie k systému regulovaného parkovania 11. januára 2022 v Bratislave. Foto: TASR - Pavol Zachar

Kontrolu parkovania v jednotlivých zónach bude mesto realizovať prostredníctvom inštitútu objektívnej zodpovednosti.

Bratislava 11. januára (TASR) - Mestská parkovacia politika v Bratislave - Bratislavský parkovací asistent PAAS, ktorú v prvých troch zónach spustili v pondelok (10. 1.), je jedna z najväčších reforiem v hlavnom meste za posledné roky. Ide o výraznú zmenu vo fungovaní a myslení obyvateľov. Na utorkovom stretnutí s novinármi to povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo s tým, že PAAS nebude platiť v celej Bratislave.

"V meste sú aj lokality, kde nie je problém s parkovaním, napríklad sídlisko na okraji Bratislavy. Tam nebude nutné zavádzať parkovaciu politiku," skonštatoval primátor. Zároveň deklaroval, že všetky peniaze získané cez PAAS budú využité na zlepšenie verejného priestoru a parkovania v danej zóne, odkiaľ boli vybraté.



Vallo je presvedčený, že zavedenie regulácie parkovania je potrebná vec pre Bratislavu, a to pre lepšie parkovanie rezidentov, pre diskusiu o tom, kde autá v meste majú byť a kde nie, či pre lepšiu plynulosť dopravy. "Bratislava je posledné hlavné mesto v Európe, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku," vysvetlil primátor.

V Bratislave začala od pondelka 10. januára 2022 platiť v prvých troch lokalitách, Tehelné pole v Novom Meste (na snímke), Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači, mestská parkovacia politika - Bratislavský parkovací asistent PAAS.
Foto: TASR - Dano Veselský


Zavedenie PAAS v jednotlivých častiach Bratislavy sa podľa jeho slov bude realizovať postupne. Od pondelka začala regulácia platiť v troch zónach, a to Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači. Do budúcna má začať platiť napríklad v zóne hlavná stanica a Blumentál v Starom Meste či na Nivách v Ružinove. Magistrát avizuje projektovú prípravu na parkovacie domy v rôznych častiach mesta i záchytné parkoviská na Jasovskej, Jurajovom dvore, Púchovskej i v Inchebe.

"Postupujeme podľa zahraničných vyskúšaných modelov. Sme však trošku mäkší, keďže máme zavedené výnimky či bonusovú kartu," uviedol Vallo. V rámci prvých zón, kde už platí PAAS, evidovalo k pondelku mesto zaregistrovaných 4200 rezidentských, 2318 návštevníckych, 1657 bonusových a 26 abonentských kariet.

Kontrolu parkovania v jednotlivých zónach bude mesto realizovať prostredníctvom inštitútu objektívnej zodpovednosti. Kontrolovať budú priamo v teréne kontrolóri. Každú zónu skontrolujú za deň aj viackrát. Tento týždeň zle parkujúcim budú kontrolóri lepiť na autá "žltú nálepku" s upozornením, že vodič porušil pravidlá o parkovaní. Kontrolóri budú následne lepiť "oranžové nálepky", znamená to, že majiteľ už dostal pokutu.

Získať viac informácií o PAAS, registrovať sa, zakúpiť si rezidentskú parkovaciu kartu či iné parkovacie karty (bonusovú, návštevnícku, abonentskú) môžu obyvatelia cez web paas.sk.