Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 1. jún 2024Meniny má Žaneta
< sekcia Regióny

Petíciu za zachovanie vlakov podpísalo viac ako štrnásťtisíc ľudí

Ilustračné foto Foto: TASR

Podľa organizátorov petície by mala prispieť k revitalizácii a zefektívneniu dopravy na trati Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava.

Banská Štiavnica 13. septembra (TASR) – Petíciu za zachovanie osobnej železničnej dopravy na úseku Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava a za zachovanie zastávky Hronská Dúbrava pre rýchliky v Cestovnom poriadku ŽSR na roky 2012-2013, podporilo za 44 dní trvania celkom 14.762 občanov. Hárky s podpismi doručili v týchto dňoch signatári na ministerstvo dopravy.


Ako TASR informovala členka petičného výboru Jana Kuzmová, zostavovatelia a signatári petície apelujú na ministra dopravy, aby spolu s nimi hľadal alternatívne riešenie smerom k revitalizácii a zefektívneniu dopravy na tejto trati. "Uzavretý spôsob riešenia vzniknutej situácie budeme považovať za neochotu a nezáujem o jej skutočné vyriešenie," uviedla.

Relevantnosť názoru signatárov petície je podľa jej zostavovateľov o to vyššia, že ide o obyvateľov dotknutého regiónu, pravidelných cestujúcich na tejto alebo prípojných tratiach a o návštevníkov mesta využívajúcich práve možnosť železničnej dopravy, o čom svedčia lokality zberu podpisov.

Organizátori petície budú o petícii informovať aj prezidenta SR, predsedu vlády, predsedu NR SR, ministra financií, predsedu BBSK, primátorku mesta Banská Štiavnica, verejnú ochrankyňu práv a hlavných predstaviteľov parlamentných politických strán.

Organizátori sú presvedčení, že takýto výsledok si zasluhuje pozornosť ministra dopravy a ostatných relevantných orgánov a vyzývajú ich k opätovnému zváženiu svojho predbežného rozhodnutia.

Riešenie otázok zefektívnenia

Okrem vecných argumentov prezentovaných v petičnom vyhlásení signatári petície zdôrazňujú, že minister doposiaľ nevyužil všetky dostupné opatrenia na zefektívnenie prevádzky dopravy, skôr medzičasom došlo k zníženiu flexibility dopravy, a preto považujú za neprípustné osobnú dopravu na trati zrušiť bez predchádzajúcej snahy o jej revitalizáciu a ekonomické zefektívnenie.

Rovnako, zrušenie osobnej dopravy na tomto úseku a zrušenie zastavovania rýchlikov v danej zastávke zamedzí snahám o zvýšenie dopytu po nich.

"Výsledok petície svedčí o tom, že ľudia majú záujem problém riešiť, že im táto téma nie je ľahostajná a že sa s plánovanými krokmi ministerstva nestotožňujú," podotkla Kuzmová.