Trnava 5. apríla (TASR) - Plagát k jesennej sezóne zážitkových prehliadok Piešťany podľa Wintera bol zaradený do hlavnej súťaže 28. ročníka prestížneho Medzinárodného bienále plagátu vo Varšave. Autorom je dvojica grafických dizajnérov Veronika a Eduardo Barrera, ktorá ako hlavný motív zvolila slúchadlá, ktoré majú nohy. Informoval o tom Martin Palkovič z KOCR.
Nápad pre úspešný plagát vychádza z využitia
slúchadiel so sprievodným textom počas turistickej potulky Piešťanmi. Medzinárodné bienále plagátu vo Varšave sa koná od roku 1966 a v dobe svojho vzniku bolo prvým cyklicky sa opakujúcim podujatím so zameraním na plagátovú tvorbu na svete. "
Zaradenie do hlavnej súťaže si veľmi ceníme aj preto, že na podobných súťažiach grafického dizajnu sa čoraz častejšie objavujú diela, ktoré nevznikli na základe objednávky klienta a nikdy neboli použité vo verejnom priestore. Náš plagát mohli ľudia vidieť priamo v uliciach," povedala Veronika Barrera.
Ide už o druhý úspech vizuálneho diela vytvoreného pre KOCR. Vlani títo autori uspeli aj na Medzinárodnom bienále plagátu Lublin 2021 s plagátom ku komornému koncertu Rozárium hudby v Dolnej Krupej pri Trnave.